تازه های آموزش انواع غذاها

طرز تهیه پاستا نودل تخم مرغ به همراه آموزش پخت ساده آن

نودل یک غذایی اصیل آسیایی است که از برش خمیر فطیر تهیه می شود. شناخته شده‌‌ ترین نوع نودل ، به شکل‌ نوارهای نازک و بلند و شبیه به اسپاگتی است ، اما نودل به شکل‌ های متنوع دیگری مانند موجی ، لوله‌ ای ، رشته‌ ای و صدفی نیز برش می‌ خورد. به طور معمول نودل را در آب جوش همراه با کمی نمک و روغن می‌ پزند اما سرخ کردن نودل در تابه نیز نوعی روش دیگر برای طبخ نودل چینی است.این پاستا یکی از خوشمزه ترین نودل های تخم مرغی می باشد که با انواع تخم پردنگان قابل تهیه بوده ولی ما در این آموزش قصد داریم این نودل را با تخم مرغ آموزش دهیم. اگر دوست دارید به صورت گام به گام با مواد مورد نیاز و دستور تهیه این نودل آشنا شوید ما در ادامه این مقاله آشپزی همراهی فرمایید.

پاستا نودل تخم مرغ

دستور پخت پاستا نودل تخم مرغ

تخم مرغ یکی از اصلی ترین منابع غذایی حیوانی است که در غذا های ایرانی مورد استفاده قرار می گیرد. تخم مرغ فواید زیادی نیز دارد که از مهم ترین آن ها می توان به پروتئین قابل توجه ، امگا 3 و … اشاره نمود. که به طور کلی اثرات زیادی را بر روی افزایش توان جسمی و سلامت کلی بدن می گذارد. علاوه بر این موارد ، جالب است بدانید که دستور تهیه پاستا نودل تخم مرغ بسیار ساده است و به راحتی می توانید آن را آماده نمایید.

غذاهای همراه

پاستا نودل تخم مرغ یکی از بهترین سالم ترین رشته های پاستا به شمار می رود که می توان آن را در بیشتر غذا ها استفاده نمود و حتی پاستا های ایتالیایی ، سالاد پاستا ، و سوپ های خود را با آن ها تهیه نمود و از خوردنش لذت برد.

مواد مورد نیاز برای تهیه پاستا نودل تخم مرغ

2 و نیم لیوان آرد همه منظوره
1 پینچ نمک
2 تخم مرغ ، هم زده شده
1/2 لیوان شیر
1 قاشق غذا خوری کره

طرز تهیه پاستا نودل تخم مرغ

گام اول: ابتدا در یک کاسه بزرگ آرد و نمک را با هم هم بزنید.

گام دوم: سپس تخم مرغ زده شده ، شیر و کره را اضافه کنید و کاملا مخلوط کنید تا خمیر کاملا یکدستی آماده کنید.

گام سوم: پس از هم زدن 10 دقیقه درون یک کاسه می گذاریم تا خمیر کمی استراحت نمایید.

گام چهارم: یک سطح مناسب و بزرگ را انتخاب کرده و رویش یک لایه ی نازک آرد ریخته و خمیر را رویش پهن کرده و با وردنه خمیر را پخش می کنیم تا به ضخامت یک چهارم اینچ برسد.

گام پنجم: به وسیله ی چاقو یا قلتک برشی خمیر را به صورت درازی برش دهید و قبل از مصرف در مجاورت هوای آزاد قرار دهید تا خشک شود.

3.1/5 - (7 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا