غذاهای اصلیکیک و شیرینی

طرز تهیه ی کیک ترامیسو

سلامی دوباره به دوستداران آشپزی و شیرینی پزی.دستور پخت امروز را به طرز تهیه ی کیک ترامیسو اختصاص داده ایم.طرز تهیه ی این کیک بسیار آسان و راحت است،ولی به کمی دقت نیاز دارد.کیک ترامیسو،یک دسر ایتالیایی میباشد که در رستوران ها و یا در منازل بسیار تهیه و سرو میشود.برای تهیه ی این دسر لذیذ و خوشمزه ی ایتالیایی،مقاله ی آشپزی ما را دنبال کنید.

طرز تهیه ی کیک ترامیسو

مواد لازم:

کمی کره نرم شده ، برای چرب کردن

4 عدد تخم بزرگ

100 گرم شکر

100 گرم مخلوط آرد و بیکینگ پودر

1 قاشق غذاخوری پودر قهوه فوری

150ml آب جوش

250 گرم پنیر ماسکارپونه پرچرب

خامه سنگین 300ml

3 قاشق غذاخوری پودر قند،الک شده

65 گرم شکلات،رنده شده

دستور پخت:

گام اول:

فر را با دمای 160C گرم کنید. یک قالب کیک35x25cm / 14x10inرا چرب کنید و با کاغذ روغنی بپوشانید.تخم مرغ و شکر را در یک کاسه بزرگ قرار دهید و با استفاده از یک میکسر برقی،حدود پنج دقیقه با هم مخلوط کنید یا تا زمانی که مخلوط خیلی کم رنگ و ضخیم باشد.آرد را الک کنید و با استفاده از یک قاشق،به آرامی در مخلوط کنید،مواظب باشید که بیش از حد مخلوط نشود.مخلوط را در قالب کیک بریزید و قالب را تکان دهید یا صاف کنید تا سطح آن یکدست شود.

گام دوم:

20 دقیقه هم بپزید و یا تا زمانی که به طور کامل پف کند و طلایی-قهوه ای شود.به مدت پنج دقیقه در قالب خنک کنید سپس از قالب خارج کنید و بگذارید تا کاملاً خنک شود.وقتی کیک سرد شد،کیک را به طور افقی از وسط نصف کنید،بنابراین دو کیک نازک با اندازه های مساوی دارید.پنیر ماسکارپونه را در یک کاسه بزرگ مخلوط کنید تا یکدست شود.به تدریج خامه و پودر قند را اضافه کنید.

گام سوم:

یک لایه کیک را با قهوه تر کنید.سپس یک چهارم ماسکارپونه را روی کیک خیس شده پخش کنید.بیش از یک سوم شکلات رنده شده را رویش پراکنده کنید.کیک دوم را روی آن قرار دهید،سپس یک چهارم دیگر از مخلوط قهوه رویش بریزید و سپس یک چهارم دیگر از خامه را روی کیک خیس شده پخش کنید.بیش از یک سوم شکلات رنده شده را رویش پراکنده کنید.همین کار را با بقیه ی لایه های کیک نیز تکرار کنید.و قبل از سرو به مدت 4 ساعت در یخچال سرد کنید.

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا