غذاهای اصلیکیک و شیرینی

طرز تهیه ی کیک شکلاتی

از آنجایی که کیک و انواع شیرینی محبوبیت بسیاری دارند،دستور پخت امروز را به کیک شکلاتی اختصاص دادیم.ما امروز شما را با طرز تهیه ی کیک شکلاتی آشنا میکنیم.شاید این کیک را به اسم کیک خیسهم بشناسید.کیک شکلاتی،ایده آل برای روزهای تولد است،طرز تهیه ی کیک شکلاتی عالی و واقعاً آسان است.بسیار مرطوب است و به مدت 4-5 روز به خوبی در یخچال تازه خواهد ماند.اگر به این کیک علاقه دارید،مقاله ی آشپزی ما را دنبال کنید.

طرز تهیه ی کیک شکلاتی

مواد لازم:

+ 225 گرم آرد

+ 350 گرم شکر

+ 85 گرم پودر کاکائو

+ پودر بیکینگ 1½ قاشق چای خوری

+ 1 قاشق چای خوری جوش شیرین

+ 2 عدد تخم مرغ

+ شیر 250ml

+ روغن گیاهی 125ml

+ 2 قاشق چایخوری عصاره وانیل

+ آب جوش 250ml

برای تاپینگ:

+ 200 گرم شکلات

+ خامه دوبل 200ml

دستور پخت:

گام اول: فر را در 160C درجه گرم کنید.قالب های 20 سانتی خود را چرب کنید.

گام دوم: برای کیک ، تمام مواد کیک ، به جز آب جوش ، را درون یک کاسه بزرگ مخلوط کنید.با استفاده از یک قاشق چوبی یا همزن برقی ، مخلوط کنید تا یکدست و یکدست شود.

گام سوم: مقدار کمی آب در حال جوش را به مخلوط اضافه کنید تا یکدست شود.(مخلوط کیک اکنون بسیار مایع خواهد بود.)

گام سوم: مایع کیک را بین دو قالب کیک تقسیم کرده و در فر به مدت 25 تا 35 دقیقه بپزید ، یا تا زمانی که اگر یک خلال دندان به داخلش فرو ببریم تمیز بیرون آید.

گام چهارم: کیک ها را از فر خارج کنید و بگذاریدکاملاً خنک شوند، هنوز آنها را از قالب خارج نکنید.

گام پنجم: برای تاپینگ،شکلات و خامه را در یک قابلمه را روی حرارت کم گرم کنید تا شکلات ذوب شود.سپس از روی حرارت برداشته و مخلوط را هم بزنید تا صاف ، براق و ضخیم شود.کنار بگذارید تا 1-2 ساعت خنک شود ، یا تا اندازه کافی ضخیم شود تا روی کیک پخش شود.

گام ششم: برای سرهم کردن کیک ، یک چاقو را دور قسمت داخلی قالب های کیک بکشید تا کیک ها را شل کنید.با دقت کیک ها را از قالب بردارید.در بالای یکی از کیک ها،کمی از تاپینگ شکلاتی را پخش کنید،سپس کیک دیگر را رویش قرار دهید.

گام هفتم: بقیه ی تاپینگ را روی کیک بریزید و پخش کنید.کیک را به یک بشقاب سرو منتقل کنید و کیک را به طور کامل با تاپینگ شکلات،در یخچال قرار دهید و پس از 5 ساعت یا یک شب قرار گرفتن در یخچال،سرو کنید.

4/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا