غذاهای اصلیکیک و شیرینی

طرز تهیه ی کیک لیمویی

سلام به طرفداران کیک پزی.از جایی که شما علاقه بسیاری به کیک و انواع آن دارید،دستور امروز را نیز به کیک اختصاص داده ایم.امروز به شما طرز تهیه ی کیک لیمویی را آموزش میدهیم.علاوه بر عطر و طعم و بافت ، این کیک مورد علاقه مردم است به دلیل سهولت پخت.مواد اولیه شامل پایه ای از کره + شکر ، تخم مرغ ، لیمو ، و آرد است. نکته اصلی این دستورالعمل استفاده از آرد همه منظوره است. اگر آرد را خوب الک کنید،یک کیک زیبا ، خوش بافت و سبک خواهید داشت.اگر میخواهید دستور پخت کیک لیمویی خانگی را یاد بگیرید،مقاله ی آشپزی ما را دنبال کنید.

طرز تهیه ی کیک لیمویی

کیک یکی از شیرینی هایی است که همیشه و در همه خانه ها پخته میشود چون طرفداران زیادی را دارد و محبوب شیرینی پز ها نیز می باشد با مواد موردنیاز ساده و پختی راحت دورهمی خوبی را می توان با طرز تهیه ی این کیک خوشمزه رقم زد.

مواد لازم:

+ 3 فنجان (345 گرم) آرد همه منظوره را الک شده

+ پودر بیکینگ 2 و 1/2 قاشق چایخوری

1/4 قاشق چای خوری جوش شیرین

+ 1/2 قاشق چایخوری نمک

+ 1 فنجان (230 گرم) کره بی نمک ، که در دمای اتاق نرم شده است

+ 1 و 3/4 فنجان (350 گرم) شکر

+ 4 تخم بزرگ ، در دمای اتاق

+ 2 قاشق چایخوری عصاره وانیل

+ 1 فنجان (240 میلی لیتر) مخلوط شیر،سرکه و آب لیمو (سرچ کنید)

+ 1 قاشق غذاخوری پوست لیمو (حدود 2 لیمو)

+ 1/3 فنجان (80 میلی لیتر) آب لیمو تازه (حدود 2 لیمو)

برای خامه:

1 فنجان (230 گرم) کره آغشته نشده ، تا دمای اتاق نرم شود

8 اونس (224 گرم) پنیر خامه ای سبک با آجر پر چرب ، تا دمای اتاق نرم شد

5 فنجان (600 گرم) شکر شیرینی پزی

2 قاشق غذاخوری (30 میلی لیتر) آب لیمو تازه

1 قاشق چایخوری عصاره وانیل خالص

کمی نمک

گام اول:

فر را از قبل گرم کنید تا 350 درجه فارنهایت (177 درجه سانتیگراد). سه قالب کیک 9 اینچی را چرب کنید و سپس کاغذ روغنی را درون قالب قرار داده و چرب کنید.کاغذ روغنی به کیک کمک می کند تا یکپارچه از قالب ها خارج شود.آرد ، بیکینگ پودر ، جوش شیرین و نمک را با هم مخلوط کنید و سپس کنار بگذارید.

گام دوم:

با استفاده از میکسر دستی یا ایستاده ، کره و شکر را با سرعت زیاد مخلوط کنید تا صاف و خامه ای شود.حدود 3 دقیقه.سپس تخم مرغ و عصاره وانیل را اضافه کرده و با سرعت زیاد حدود 2 دقیقه مخلوط کنید.با مخلوط کن روی سرعت کم ، مواد خشک را تا زمانی که ترکیب شود اضافه و مخلوط کنید.کره ، پوست لیمو و آب لیمو را اضافه کنید و مخلوط کنید.خمیر کمی ضخیم خواهد بود.

گام سوم:

خمیر را به طور مساوی در قالب های کیک بریزید.حدوداً 21-26 دقیقه یا تا زمانی که کیکها پخته شوند ، بپزید. برای فهمیدن اینکه کیک پخته است یا نه ، یک خلال دندان را در مرکز کیک قرار دهید.اگر تمیز بیرون بیاید ، پخته شده است بگذارید کیکها در قالب ها کاملاً خنک شوند.کیک ها باید قبل از خامه زدن خنک باشند.

گام چهارم:

در یک کاسه بزرگ با استفاده از یک میکسر دستی یا میکسر ایستاده،کره را با سرعت متوسط ​​ حدود 2 دقیقه مخلوط کنید تا خامه ای شود. پنیر خامه ای را اضافه کرده و مخاوط کنید تا کاملاً صاف و ترکیب شود.شکر ، آب لیمو و عصاره وانیل را اضافه کنید و با مخلوط کنید.سرعت مخلوط کن را افزایش دهید و به مدت 3 دقیقه مخلوط کنید.اگر خامه خیلی نازک است ، شکر بیشتری اضافه کنید ، اگر خامه خیلی ضخیم باشد ، آب لیمو بیشتر اضافه کنید ، و اگر خامه خیلی شیرین است ، کمی نمک اضافه کنید.

گام پنجم:

با استفاده از یک چاقوی دندانه دار بزرگ ، یک لایه نازک را از قسمت های بالای کیک ها بریزید تا یک سطح صاف ایجاد شود.1 لایه کیک را روی پایه کیک ، یا بشقاب سرو خود قرار دهید.سطح را تقریباً با 1 فنجان خامه بپوشانید.همین کار را برای لایه ی دوم و سوم کیک نیز انجام دهید.خامه باقیمانده را در همه قسمت های کیک پخش کنید.

گام ششم:

حداقل 30-45 دقیقه قبل از سرودر یخچال قرار دهید تا به خوبی خنک شود.این کمک می کند کیک هنگام برش شکل خود را حفظ کند.کیک باقیمانده را در ظرفی که خلا باشد قرار دهید و به مدت 5 روز در یخچال نگهداری کنید.

1/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا