غذاهای اصلیکیک و شیرینی

طرز تهیه ی کیک موز

سلام به طرفداران کیک پزی.از جایی که شما علاقه بسیاری به کیک و انواع آن دارید،دستور امروز را نیز به کیک اختصاص داده ایم.امروز به شما طرز تهیه ی کیک موز را آموزش میدهیم.علاوه بر عطر و طعم و بافت ، این کیک مورد علاقه مردم است به دلیل سهولت پخت.مواد اولیه شامل پایه ای از کره + شکر ، تخم مرغ ، موز ، و آرد است. نکته اصلی این دستورالعمل استفاده از آرد همه منظوره است. اگر آرد را خوب الک کنید،یک کیک زیبا ، خوش بافت و سبک خواهید داشت.اگر میخواهید دستور پخت کیک موز خانگی را یاد بگیرید،مقاله ی آشپزی ما را دنبال کنید .

طرز تهیه ی کیک موز

مواد لازم:

کره 3/4 فنجان

2 و 1/8 لیوان شکر سفید

3 عدد تخم مرغ

2 قاشق چایخوری عصاره وانیل

3 فنجان آرد همه منظوره

1 و 1/2 قاشق چایخوری جوش شیرین

1/4 قاشق چای خوری نمک

2 قاشق چایخوری آب لیمو

1 و 1/2 لیوان موز پوره شده

1/2 فنجان کره ، نرم شده

1 (8 اونس) بسته پنیر خامه ای ، نرم شده

3 و 1/2 فنجان شکر شیرینی پزی

1 قاشق چایخوری عصاره وانیل

گام اول: فر را از قبل گرم کنید تا 275 درجه فارنهایت (135 درجه سانتیگراد). یک قالب کیک 9×13 اینچی را چرب کرده و آرد بزنید. در یک کاسه کوچک موزهای پوره شده را با آب لیمو مخلوط کنید و کنار بگذارید. در یک کاسه متوسط ​​، آرد ، جوش شیرین و نمک را با هم مخلوط کنید و کنار بگذارید.

گام دوم: در یک کاسه دیگر ، 3/4 فنجان کره و 2/8 فنجان شکر را تا زمانی که سبک و خامه ای شوند ، مخلوط کنید. یک تخم مرغ را اضافه کنید، سپس 2 قاشق چای خوری وانیل هم بریزید . سپس مخلوط آرد را اضافه کنید و مخلوط موز را نیز اضافه کنیدو همه ی مواد را با هم مخلوط کنید. خمیر را در قالب آماده بریزید.

گام سوم: در فر از قبل گرم شده 1 ساعت یا تا زمانی که یک خلال دندان در مرکز کیک قرار گیرد تمیز بیرون آید ، بپزید. از فر خارج کرده و مستقیماً به مدت 45 دقیقه درون فریزر قرار دهید. ین کار کیک را بسیار مرطوب می کند.

برای خامه: در یک کاسه بزرگ ، 1/2 فنجان کره و پنیر خامه ای را مخلوط کنید تا یکدست شود. 1 قاشق چایخوری وانیل را اضافه کنید . شکر شیرینی پزی را نیز اضافه کرده و با سرعت کم مخلوط کنید تا ترکیب شوند. سپس روی کیک خنک شده پخش کنید و تزیین کنید.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا