انواع دلمه و کوکو و کتلتغذاهای اصلی

طرز تهیه ی دلمه

دلمه (همچنین به برگهای انگور پر شده نیز معروف است) در سراسر جهان خورده می شود ، اما با روش های مختلف.آنها را می توان در اکثر خانه های ایرانی و رستوران های مدیترانه ای یافت.این غذا یکی از محبوب ترین غذا های میترانه ای است.طرز تهیه ی دلمه بسیار آسان میباشد که شما به راحتی میتوانید در منزل تهیه و سرو کنید.شما میتوانید از برگ مو تازه یا در آب نمک خوابانده شده استفاده کنید.برای آشنایی با طرز تهیه ی دلمه دستور آشپزی ما را دنبال کنید.

طرز تهیه ی دلمه

مواد لازم:

برگ مو

2 قاشق غذاخوری روغن زیتون

1 پیاز زرد متوسط ​​(خرد شده)

4 حبه سیر (ریز خرد شده)

1 قاشق غذاخوری جعفری

1 قاشق غذاخوری ریحان

1/2 1 فنجان برنج سفید پخته نشده

8 فنجان عصاره سبزیجات

2/3 فنجان آب لیمو

گام اول: در یک قابلمه بزرگ روی حرارت متوسط ​​و گرم ، روغن زیتون را گرم کنید ، بعد از داغ شدن روغن ، پیاز ، سیر ، جعفری و ریحان را اضافه کنید.به طور مداوم هم بزنید تا پیاز نرم و معطر شود ، حدود 6 دقیقه.برنج را اضافه کنید و هم بزنید.

گام دوم: 4 فنجان عصاره سبزیجات را اضافه کنید و به جوش کم بیاورید. حرارت را کم کم زیاد کنید و به مدت 10 تا 15 دقیقه بجوش بیاورید یا تا زمانی که برنج پخته شود ، در صورت لزوم آب اضافه کنید.

گام سوم: 1/3 لیوان آب لیمو را اضافه کنید ، خوب هم بزنید تا ترکیب شود و 2 تا 3 دقیقه بیشتر یا تا زمانی که بیشتر مایع جذب شده است بپزید.ماهیتابه را از روی حرارت بردارید.

گام چهارم: اکنون برنج را در برگ ها ریخته و لوله کنید.سپس 1/3 قابلمه را با آب پر کنید و روغن بریزید و تا زمانی که آب تبخیر شود،بپزید.

1/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا