انواع سس هاغذاهای اصلی

طرز تهیه ی سس هوموس

سلام به دوستداران آشپزی.ما امروز شما را با طرز تهیه ی سس هوموس آشنا میکنیم.هوموس یک سس مانند بسیار خوشمزه است که از نخود ، ارده ، لیمو و ادویه جات تهیه شده است. که معمولاً در خاورمیانه و مدیترانه خورده می شود. این سس همراه با غذا سرو میشود که روغن زیتون فراوانی دارد.اگر بوی روغن زیتون طبیعی حالتان را بد میکند،از روغن زیتون هایی که در فروشگاه ها به فروش میرسند استفاده کنید.برای آشنایی با طرز تهیه ی هوموس،مقاله ی آشپزی ما را دنبال کنید.

طرز تهیه ی سس هوموس مدیترانه ایی

مواد لازم:

250 گرم نخود پخته شده

60 میلی لیتر (یک لیمو) آب لیمو تازه

60 میلی لیتر ارده کنجد خوب هم زده

1 حبه سیر کوچک،خرد شده

2 قاشق غذاخوری (30 میلی لیتر) روغن زیتون طبیعی ، بیشتر برای سرو

1/2 قاشق چایخوری زیره

نمک برای طعم دادن

2 تا 3 قاشق غذاخوری (30 تا 45 میلی لیتر) آب

گام اول: در یک غذا ساز،ارده و آبلیمو را به مدت 1 دقیقه با هم مخلوط کنید،طرفین کاسه را با کاردک تمیز کنید و در مرکزش بریزید و به مدت 30 ثانیه دیگر مخلوط کنید.

گام دوم: روغن زیتون ، سیر خرد شده ، زیره و یک قاشق چایخوری نمک را به ارده و آبلیمو اضافه کنید.به مدت 30 ثانیه دیگر مخلوط کنید ، طرفین کاسه را دوباره تمیز کنید و سپس 30 ثانیه دیگر مخلوط کنید یا تا زمانی که خوب مخلوط شود.نیمی از نخودها را به غذای مواد غذایی اضافه کرده و به مدت 1 دقیقه مخلوط کنید. سپس نخود باقی مانده را اضافه کرده و مخلوط کنید تا غلیظ و کاملاً صاف شود.

گام سوم: به احتمال زیاد هوموس خیلی ضخیم خواهد بود یا هنوز هم نخودهای کوچکی در آن وجود دارند.برای برطرف کردن این مشکل، با روشن شدن غذا ساز، به آرامی 2 تا 3 قاشق غذاخوری آب اضافه کنید.

گام چهارم: با نمک مزه دار کنید و در صورت لزوم بیشتر بریزید.هوموس را با روغن زیتون سرو کنید.هوموس خانگی را در یک ظرف که خلا باشد نگه دارید و تا یک هفته در یخچال نگه داری کنید.

1.9/5 - (7 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا