انواع نان و خمیر نان و خمیر پیتزاغذاهای اصلی

طرز تهیه ی نان گندم روسی

این دستور العمل برای نان گندم روسی بسیار آسان است .این نان مرطوب است اما بسیار متراکم است زیرا از آرد گندم استفاده می شود. (به طور معمول ، نانهای گندم مقدار کمی آرد گندم یا همه منظوره برای سبک کردن آنها دارند.) مخمر اضافی موجود در این دستور العمل ، آن را از تبدیل شدن به یک بادکنک جلوگیری می کند. برای سبک تر کردن نان و به آن بافت تردتر بخشیدن، آرد همه منظوره می تواند جایگزین مقداری از آرد گندم باشد.طرز تهیه ی نان گندم روسی بسیار ساده است.اگر میخواهید به دستور تهیه ی این نان پی ببرید ، مقاله ی آشپزی ما را دنبال کنید.

طرز تهیه ی نان گندم روسی

مواد لازم:

2 بسته مخمر خشک فعال

1 فنجان آب گرم

1/3 فنجان شربت ذرت تیره

4 و 1/2 تا 5 و 1/2 فنجان آرد گندم

2 قاشق چایخوری نمک

گام اول: اگر در مورد مخمر خود مطمئن نیستید ، قبل از شروع آن را تست کنید. در یک کاسه بزرگ مخمر را در آب گرم حل کنید.

گام دوم: مخمر را در شربت ذرت بزنید و به مدت 5 دقیقه یا تا زمانی که مخمر کف کند ، کنار بگذارید.2 قاشق مرباخوری آرد گندم تیره را اضافه کرده و با یک قاشق مخلوط کنید تا یکدست شود.سپس نمک بزنید. حدود 30 دقیقه بپوشانید و بگذارید پف شود.

گام سوم: 2 فنجان دیگر آرد را اضافه کنید ، به تدریج ، بعد از هر اضافه کردن ، مخلوط کنید. هنگامی که خمیر سفت می شود ، می توان آن را با دست ورز دهید و در صورت لزوم 1 فنجان آرد اضافه کنید ، تا زمانی که خمیر سفت شود اما کمی چسبناک باشد. خمیر را درون یک قالب توپی قرار دهید و در یک کاسه تمیز و خشک و گرم قرار دهید. حدود 2 تا 3 ساعت رویش را بپوشانید و بگذارید تا تقریباً حجمش دو برابر شود.

گام چهارم: خمیر را سوراخ کنید و با دستان که آرد شده است ، شکل دهید. در یک قالب نان 9 اینچی 5 اینچی قرار دهید که با اسپری آشپزی چرب کنید.محکم با بسته بندی پلاستیکی بپوشانید و بگذارید 1 ساعت پف کند.

گام پنجم: فر را از قبل گرم کنید تا 350 درجه فارنهایت.30 تا 35 دقیقه یا بیشتر بپزید.بعد از پخت ، روی یک قفسه سیمی قرار دهید تا کاملاً خنک شود. سپس میل کنید.

3/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا