غذاهای اصلیغذای بین المللکیک و شیرینی

طرز تهیه ی وافل بلژیکی

سلام به دوستداران آشپزی و صبحانه.از جایی که صبحانه یک وعده ی بسیار مهم است،تصمیم گرفتیم که طرز تهیه ی وافل بلژیکی را به شما یاد بدهیم. این دستور العمل خانگی وافل بلژیکی آسان است و طعمی بسیار لذیذ و خوشمزه بلژیکی دارد! این وافل ها در خارج کاملاً ترد و طلایی هستند و در عین حال سبک و لطیف در داخل هستند!

طرز تهیه ی وافل بلژیکی

طرز تهیه ی وافل های بلژیکی شبیه به وافل های کلاسیک هستند ، به جز اینکه آنها به دلیل پخته شدن در یک وافل ساز بلژیکی ، شکل عمیق تر و متفاوت تری دارند. وافل بلژیکی نیز در داخل بسیار سبک و نرم است. به طور سنتی این امر به دلیل تهیه ی آنها با مخمر بود. معمولاً امروزه آنها از پودر بیکینگ درست می شوند. برای نگه داشتن رنگ وافل ها ، سفیده های تخم مرغ را به طور جداگانه از زرده ها مخلوط می کنیم ، و در آخر آنها را به خمیر اضافه میکنیم.اگر به این صبحانه ی متفاوت و لذیذ،علاقه دارید،مقاله ی آشپزی ما را دنبال کنید.

مواد لازم:

2/4 لیوان آرد همه منظوره

1 قاشق غذاخوری بیکینگ پودر

3 قاشق غذاخوری شکر

1/2 قاشق چای خوری نمک

1 قاشق چای خوری دارچین

2 تخم مرغ بزرگ ، که سفیده و زرده آن جدا شده

1/2 فنجان روغن

2 فنجان شیر

1 قاشق چایخوری عصاره وانیل

گام اول: دستگاه وافل خود را از قبل گرم کنید ، سپس چرب کنید و کنار بگذارید.در یک کاسه بزرگ آرد ، بیکینگ پودر ، شکر ، نمک و دارچین را با هم مخلوط می کنیم.

گام دوم: در یک کاسه متوسط ​​، سفیده تخم مرغ را با همزن دستی مخلوط کنید تا کمی سفت و ضخیم شود.سپس کنار بگذارید.در یک کاسه متوسط ​​جداگانه ، زرده های تخم مرغ ، روغن ، شیر و عصاره وانیل را با هم مخلوط کنید.مخلوط زرده تخم مرغ را به مواد خشک اضافه کرده و خوب مخلوط کنید.

گام سوم: سپس سفیده تخم مرغ را اضافه کنید.خمیر را روی وافل ساز داغ خود بریزید و طبق دستورالعمل روی دستگاه آن را بپزید . بلافاصله با کره ، شربت افرا ، پودر قند ، عسل یا هر نوع تاپینگی که دوست دارید سرو کنید.

3/5 - (1 امتیاز)

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا