غذاهای اصلیکیک و شیرینی

طرز تهیه ی کیک ماست و لیمو

سلام به دوستداران آشپزی و انواع کیک . امروز شما را با طرز تهیه ی کیک ماست و لیمو همراهی میکنیم.یک کیک متفاوت و بسیار لذیذ که صبحانه و میان وعده شما را متنوع میکند.شما میتوانید این کیک را خالی و یا با انواع مربا ، شکلات صبحانه و کره سرو کنید.این کیک به دلیل داشتن ماست،نسبت به سایر کیک ها لطیف تر است.و به دلیل وجود پوست لیمو،طعمی دلنشین تری پیدا کرده است.اگر به این کیک بسیار لذیذ و متنوع علاقه دارید،مقاله ی آشپزی ما را دنبال کنید.

طرز تهیه ی کیک ماست و لیمو

مواد لازم:

+ 1 و 1/2 فنجان آرد همه منظوره

+ 2 قاشق چایخوری بیکینگ پودر

+ 1/2 قاشق چایخوری نمک

+ 1 فنجان ماست

+ 1 و 1/3 فنجان شکر

+ 3 تخم مرغ بزرگ

+ 2 قاشق چایخوری پوست لیمو رنده شده (2 لیمو)

+ 1/2 قاشق چایخوری عصاره وانیل

+ 1/2 فنجان روغن

+ 1/3 لیوان آب لیمو تازه

گام اول: فر را با دمای 350 درجه فارنهایت گرم کنید. یک قالب نان را چرب کنید. قسمت زیرین را با کاغذ روغنی بپوشانید. قالب را چرب کرده و آرد بزنید.

گام دوم: آرد ، بیکینگ پودر ، و نمک را در 1 کاسه بریزید و مخلوط کنید. در یک کاسه دیگر ، ماست ، 1 فنجان شکر ، تخم مرغ ، پوست لیمو ، و وانیل را با هم مخلوط کنید.سپس به آرامی مواد خشک را درون مواد تر اضافه کنید. با استفاده از یک قاشق ، روغن را در خمیر بپیچانید و مطمئن شوید که همه آن در ترکیب باشد.

گام سوم: خمیر را در قالب آماده ریخته و حدود 50 دقیقه آن را بپزید ، یا تا زمانی که یک خلال دندان به داخلش فرو ببرید و تمیز بیرون آید.1/3 لیوان آب لیمو و 1/3 فنجان شکر را در یک قابلمه کوچک بریزید و روی شعله قرار دهید تا شکر حل شود و مخلوط صاف و شفاف شود.

گام چهارم: وقتی کیک پخته شد ، بگذارید 10 دقیقه در قالب خنک شود. در حالی که کیک هنوز گرم است ، مخلوط لیمو-شکر را روی کیک بریزید و بگذارید خیس شود.برای طعم بیشتر ، شکر و آب لیمو را مخلوط کرده و روی نان بریزید.

2/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا