انواع آبگوشتغذاهای اصلی

طرز تهیه ی آبگوشت

آبگوشت یکی از غذاهای سنتی ایرانی است. به آن دیزی نیز گفته می شود که درظرف های سنتی سرو می شود. صدها سال پیش آبگوشت با بره و نخود درست میشد. با این حال، وقتی غذاهای جدیدی مانند سیب زمینی و گوجه فرنگی به غذاهای ایرانی معرفی شدند ، دستور العمل تغییراتی پیدا کرد. سرو ابگوشت یک رسم خاص دارد. ابتدا آبگوشت را در یک کاسه ریخته و با قطعات کوچک نان خیس شده و سرو می شود. سپس مواد باقیمانده مانند سیب زمینی ، لوبیا ، نخود و گوشت را له کرده و به طور جداگانه در کنار آبگوشت سرو می کنند. ما را در ادامه این مقاله از آشپزی دنبال کنید.

آبگوشت یکی از محبوب ترین غذاهای سنتی ایران میباشد.

طرز تهیه ی آبگوشت سنتی ایرانی

مواد لازم:

گوشت بره

1 لیوان لوبیای سفید ، خیس شده در طول شب

1 لیوان نخود ، خیس شده در طول شب

1 عدد پیاز بزرگ

2 عدد گوجه فرنگی

1 قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی

1 قاشق چایخوری نمک

2 قاشق غذاخوری آب لیمو

½ قاشق چایخوری فلفل

1 عدد سیب زمینی بزرگ ، پوست کنده

½ قاشق غذاخوری زردچوبه

اب

گام اول: گوشت ، پیاز ، نخود ، لوبیا و گوجه فرنگی خرد شده را در یک قابلمه بزرگ بریزید. قابلمه را روی حرارت متوسط ​​قرار دهید. زردچوبه و 5 فنجان آب را اضافه کرده و به جوش بیاورید. یک یا دو ساعت روی حرارت کم بپزید.

گام دوم: وقتی گوشت تقریباً پخته شد، گوجه فرنگی ، پیاز و هرگونه چربی را از گوشت جدا کرده و در یک کاسه قرار دهید. با استفاده از مخلوط کن، پیاز ، گوجه فرنگی و چربی را هم بزنید. دوباره آن را به قابلمه اضافه کنید. اکنون نمک ، فلفل ، رب گوجه فرنگی ، سیب زمینی و آب لیمو را اضافه کنید. برای یک ساعت دیگر به پخت ادامه دهید.

گام سوم: در صورت لزوم آب را تنظیم کرده و پخت و پز را ادامه دهید تا تمام مواد به طور کامل پخته شوند، مقدار چاشنی را تنظیم کنید. سپس با نان گرم سرو کنید.

1/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا