انواع آشغذاهای اصلی

طرز تهیه ی آش رشته ادویه دار

آش رشته یک آش غلیظ از سبزیجات و نودل { رشته } است که به طور سنتی برای استقبال از سال نو ایرانی آماده شده است و به نظر می رسد رشته فرنگی برای سال بعد ثروت خوبی به همراه دارد. انواع مختلف آش در ایران وجود دارد ، اما آش رشته مشهورترین و محبوب ترین در بین همه ی آش هاست. که بیشتر آن را با کشک و گاهی با پیاز داغ سرو می کنند. برای آشنایی با طرز تهیه ی آش رشته، مقاله ی آشپزی ما را دنبال کنید.

آش رشته یکی از مشهورترین و محبوب ترین آش بین همه ی آش هاست.

طرز تهیه ی آش رشته ادویه دار

½ فنجان لوبیا قرمز

مواد لازم و ادویه های مورد استفاده:

½ نخود

½ فنجان های لوبیای سفید

1 فنجان جعفری خرد شده

1 فنجان اسفناج خرد شده

1 فنجان گشنیز خرد شده

1 لیوان شوید خرد شده

500 گرم رشته ی آش

2 عدد پیاز بزرگ

2 قاشق غذاخوری آرد

3 قاشق غذاخوری روغن

2 قاشق غذاخوری نعنا رد شده

1 فنجان کشک

1 قاشق غذاخوری زردچوبه

1 قاشق غذاخوری نمک

1 قاشق چایخوری فلفل سیاه

گام اول: لوبیا قرمز ، لوبیای سفید و نخود را در قابلمه قرار دهید سپس آب اضافه کنید و تا زمانی که کمی نرم شوند.6 فنجان آب را در یک قابلمه بزرگ بجوشانید و جعفری ، اسفناج ، شوید و گشنیز را به آن اضافه کنید. بگذارید 20 دقیقه بپزد.

گام دوم: رشته ها را به سبزی ها اضافه کرده و مخلوط کنید تا زمانی که بپزد. سپس ارد را به مخلوط اضافه کنید.پیاز را خلالی خرد کنید و در یک ماهیتابه سرخ کنید تا زمانی که پیاز طلایی شود. بعد نمک، زرد چوبه، نهنا و فلفل را اضافه کنید. هم بزنید و کمی سرخ کنید. سپس به مخلوط رشته و سبزیجات ، اضافه کنید.

گام سوم: اکنون لوبیا های پخته شده را به قابلمه { مخلوط رشته و سبزیجات }اضافه کنید. سپس به مدت 30 دقیقه روی حرارت کم بپزید. بعد از اینکه به طور کامل پخت، به کاسه منتقل کنید و با پیاز داغ و کشک تزیین کنید.

3.3/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا