انواع پلو و چلوغذاهای اصلی

طرز تهیه ی برنج ایتالیایی با مرغ

برنج یکی از پر مصرف ترین غذا ها در ایران و سراسر دنیا است. به چند دلیل متفاوت. یکی به دلیل اینکه در کمترین زمان ممکن تهیه و سرو میشود و دیگری ، به دلیل لذیذ و خوشمزه بودن آن . برنج به روش های مختلفی مثل کته ، همراه با خرشت و صد ها روش دیگر تهیه میشود. که ما امروز شما را با طرز تهیه ی برنج ایتالیایی با مرغ آشنا میکنیم.در دستور تهیه ی این غذا از سینه ی مرغ استفاده شده است ، ولی شما میتوانید از ران مرغ نیز استفاده کنید. اگر به دستور پخت این غذا علاقه دارید مقاله ی آشپزی ما را دنبال کنید.

برنج ایتالیایی با مرغ

مواد لازم:

2 قاشق غذاخوری روغن زیتون

2 غدد سینه مرغ بدون پوست

1 عدد پیاز قرمز خرد شده

2 فلفل دلمه ای نارنجی، نصف شده و برش خورده

1 حبه سیر خرد شده

100 گرم برنج دانه بلند

400 گرم گوجه فرنگی خرد شده

300 میلی لیتر عصاره ی مرغ

گام اول: فر را تا 200 درجه سانتیگراد گرم کنید. روغن را در یک قابلمه بزرگ و کم عمق گرم کنید ، مرغ را اضافه کنید و 3-4 دقیقه بپزید تا طلایی شود. از ماهیتابه برداشته و کنار بگذارید.پیاز و فلفل ها را اضافه کرده و به مدت 3 دقیقه یا تا زمانی که به آرامی طلایی شوند ، بپزید.

گام دوم: سیر را اضافه کنید و برای یک دقیقه سرخ کنید. داخل برنج ، سپس گوجه فرنگی ، و عصاره ی مرغ را اضافه کنید و هم بزنید. حرارت را کمی زیاد کنید و قبل از انتقال به فر برای 20 دقیقه بپزید . قبل از سرو ، طعم و مزه بهتر نمک و فلفل سیاه اضافه کنید.سپس به فر منتقل کنید و تا زمانی که به خوبی پخته شود، بپزید.

2.7/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا