غذاهای اصلیکیک و شیرینی

طرز تهیه ی دونات خوشمزه

با سلام خدمت دوستداران آشپزی و شیرینی پزی. امروز شما را به آشنایی با طرز تهیه ی دونات آشنا میکنیم. دونات ، یکی از محبوب ترین و ساده ترین نوع شیرینی و پیراشکی است. شما میتوانید در آخر از خامه و یا میوه برای تزیین دونات استفاده کنید. همانطور که در تصویر میبینید، میتوانید به رنگ ها و شکل های متنوع تزیین کنید. برای آشنایی با این دونات لذیذ و خوشمزه ، مقاله ی آشپزی ما را دنبال کنید.

طرز تهیه ی دونات خوشمزه

طرز تهیه ی دونات

موائ لازم:

7 گرم مخمرخشک فعال

60ml آب گرم (45 درجه سانتیگراد)

350 میلی لیتر شیر ولرم

100 گرم شکر

1 قاشق چایخوری نمک

2 عدد تخم مرغ

70 گرم کره

625 گرم آرد سفید

روغن برای سرخ کردن

کره 75 گرم

250 گرم شکر قنادی

1 و 1/2 قاشق چایخوری عصاره وانیل

60 میلی لیتر آب گرم بیشتر در صورت نیاز

دستور پخت:

گام اول: مخمر را در آب گرم بپاشید و بگذارید 5 دقیقه بماند یا تا زمانی که کف کند. در یک کاسه بزرگ مخمر ، شیر ، شکر ، نمک ، تخم مرغ ، کره 70 گرم و 1/2 آرد را با هم مخلوط کنید. چند دقیقه با سرعت کم مخلوط کنید ، یا با یک قاشق چوبی هم بزنید. آرد باقی مانده را مخلوط کنید تا خمیر دیگر به کاسه نچسبد. حدود 5 دقیقه یا تا صاف بشویید. خمیر را درون یک کاسه روغنی قرار داده و بپوشانید. در یک مکان گرم قرار دهید تا حجمش دو برابر بلند شود.

گام دوم: خمیر را روی یک سطح آرد زده شده قرار دهید و به آرامی به ضخامت 1.5 سانتی متر،گرد کنید. با یک قالب پیراشکی دور خمیر را برش بزنید. بگذارید خمیر دونات بماند تا دوباره حجمش 2 برابر شود. روی خمیر را با یک پارچه شل بپوشانید. 75 گرم کره را در قابلمه ای روی حرارت متوسط ​​ذوب کنید. شکر و وانیل را اضافه کرده و مخلوط کنید تا یکدست شوند.

گام سوم: سپس از روی حرارت برداشته و با یک قاشق غذا خوری آب داغ هم بزنید و کنار بگذارید.روغن را در یک تابه عمیق یا قابلمه تا 175 درجه سانتیگراد گرم کنید. خمیر را با فاصله درون روغن داغ قرار دهید. زمانی که خمیر به خوبی سرخ و طلایی شد، بچرخانید.

گام چهارم: از هر دو طرف پیراشکی ها را سرخ کنید تا قهوه ای طلایی شود. از روغن داغ درآورید و روی یک قفسه سیمی قرار دهید. در حالی که هنوز داغ است ، پیراشکی ها را درون لعاب بریزید و روی قفسه های سیم قرار دهید تا مواد اضافی بریزد. برای تمیز کردن راحت تر یک سینی پخت را زیر قفسه ها نگه دارید.

4.6/5 - (15 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا