غذاهای اصلیکیک و شیرینی

طرز تهیه ی شیرینی مافین موزی

با سلام به دوستداران آشپزی و انواع کیک و شیرینی. امروز شما را با دستور پخت یک شیرینی دیگر آشنا میکنیم. طرز تهیه ی شیرینی مافین موزی یکی از مشهورترین و لذیذترین دستور پخت هاست که باب میل همگان نیز میباشد. این شیرینی انواع مختلفی دارد ولی امروز به نوع موزی آن اشاره میکنیم. برای آشنایی با دستور پخت این شیرینی لذیذ و خوشمزه، مقاله آشپزی ما را دنبال کنید.

طرز تهیه ی مافین موزی ، یکی از دستور پخت های محبوب است که در سراسر جهان تهیه و سرو میشود. این شیرینی انواع مختلفی دارد که امروز به نوع موزی آن اشاره میکنیم.

طرز تهیه ی شیرینی مافین موزی

مواد لازم:

1 و 1/2 فنجان آرد همه منظوره

1 قاشق چایخوری جوش شیرین

1 قاشق چایخوری بیکینگ پودر

1/2 قاشق چای خوری نمک

3 عدد موز ، پوره شده

3/4 فنجان شکر سفید

1 عدد تخم مرغ زده شده

1/3 فنجان کره ذوب شده

1/3 لیوان کره آب شده

شکر قهوه ای 2 قاشق غذاخوری

1/3 لیوان آرد همه منظوره

1/8 قاشق چای خوری دارچین زمین

1 قاشق غذاخوری کره

گام اول: فر را تا 375 درجه فارنهایت (190 درجه سانتیگراد) گرم کنید. 10 قالب مافین یا کاپ کیک را به آرامی چرب کنید ، یا با کاغذهای مافین پر کنید.

گام دوم: در یک کاسه بزرگ، آرد ، جوش شیرین ، بیکینگ پودر و نمک را با هم مخلوط کنید. در یک کاسه دیگر موز ، شکر ، تخم مرغ و کره آب شده را با هم مخلوط کنید. مخلوط موز را فقط درون مخلوط آرد بریزید و هم بزنید تا مرطوب و خمیری مانند شود. سپس در هر یک از قالب ها ، یک اسکوپ خمیر بریزید.

گام سوم: در یک کاسه کوچک ، شکر قهوه ای ، 2 قاشق غذاخوری آرد و دارچین را با هم مخلوط کنید. 1 قاشق غذاخوری کره را خرد و کمی له کنید تا مخلوط آن شبیه به ذرت درشت شود. بعد بالای مافین ها بپاشید. در فر از قبل گرم شده 18 تا 20 دقیقه بپزید، تا زمانی که یک خلال دندان داخل مرکز مافین قرار داده شود و تمیز بیرون آید.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا