انواع کیک و کیک بستنیغذاهای اصلیکیک و شیرینی

طرز تهیه ی کیک شربتی

کیک شربتی مرطوب و لطیف یک درمان با چای واقعی است. این یک دسر عالی برای یک فنجان چای جان میدهد. این شربت با زعفران و هل تهیه شده است که به آن طعم و عطر اصیل ایرانی می بخشد. تهیه این کیک بسیار مشکل است زیرا دارای بافت نرم است و پس از ریختن شربت ، برش آن به سختی دشوار است. اما نگران نباشید ، زیرا در این دستور العمل سعی کرده ایم تمام نکات و ترفندهایی را که می دانیم برای ایده آل کردن آن استفاده کنم و با شما نیز به اشتراک بگذاریم. پس ما را در ادامه این مقاله از آشپزی همراهی کنید.

کیک شربتی یکی از لذیذ ترین کیک های ایرانی میباشد که محبوبیت بسیاری نیز دارد.

طرز تهیه ی کیک شربتی

مواد لازم:

2 فنجان آرد گندم

1 لیوان شکر

1 فنجان ماست

1 قاشق غذاخوری روغن

4 عدد تخم مرغ

¼ قاشق چای خوری پودر هل

2 قاشق چایخوری بیکینگ پودر

برای شربت:

1 فنجان آب

1 فنجان شکر

¼ فنجان گلاب

1 قاشق چایخوری زعفران

¼ قاشق چای خوری هل

پودر نارگیل و پودر پسته برای تزیین

گام اول: فر را تا 180 درجه سانتیگراد گرم کنید. در یک کاسه متوسط ​​، شکر و روغن را با هم مخلوط کنید. سپس تخم مرغ ها و هل را اضافه کنید و هم بزنید. ماست را اضافه کرده و خوب مخلوط کنید. توجه داشته باشید که ماست نباید ترش باشد. برای اینکه کیک بهتر و خوش بافت تری داشته باشید، حتما مواد را به خوبی مخلوط کنید.

گام دوم: آرد و بیکینگ پودر را با هم مخلوط کنید و به مخلوط اضافه کنید و خوب هم بزنید. در این مرحله لازم نیست آن را بیش از حد مخلوط کنید ، فقط مطمئن شوید که هیچ توده ای در آن وجود ندارد.

گام سوم: یک قالب کیک برداشته و چرب کنید و کف قالب را با کاغذ روغنی بپوشانید. مخلوط را درون قالب بریزید و حدود 20 دقیقه آن را بپزید. برای تهیه شربت ، شکر ، آب و زعفران را به یک قابلمه اضافه کرده و بگذارید 10 دقیقه بجوشد. سپس هل و گلاب را اضافه کنید.

گام چهارم: وقتی کیک آماده شد (وقتی یک خلال دندان در مرکز کیک قرار دهید و تمیز بیرون می آید) بگذارید تا در دمای اتاق سرد شود. مهم است که کیک و شربت قبل از رفتن به مرحله بعدی خنک شوند. اکنون کیک را به قطعات خرد کرده و شربت را از بالا بریزید. حالا می توانید کیک را با پودر نارگیل و پسته تزئین کرده و سرو کنید.

5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا