خوراک سادهغذاهای اصلی

طرز تهیه ی خوراک لوبیا سبز

در غذاهای ایرانی غذاهای زیادی با لوبیا مانند برنج با لوبیا سبز و برنج با لوبیا پهن وجود دارد ، اما یکی از محبوب ترین آنها در ایران خوراک لوبیا سبز یا خورش لوبیا سبز است. این خورش با مخلوطی از گوشت گاو ، لوبیا سبز ، هویج ، سیب زمینی ، پیاز و رب گوجه فرنگی تهیه می شود. لوبیای سبز که به عنوان لوبیای فرانسوی یا لوبیای شیرین نیز شناخته می شود ، غلافهای خوراکی هستند که منبع بسیار غنی از ویتامین ها و مواد معدنی هستند. برای این دستورالعمل پیشنهاد می کنیم لوبیا هایی را که عاری از لکه های قهوه ای هستند انتخاب کنید ، رنگ سبز پر رنگی داشته باشید. همچنین در این دستور غذا می توانید گوشت گاو را با گوشت گوسفند یا مرغ مطابق سلیقه و ترجیح خود جایگزین کنید. برای آشنایی با این غذا، مقاله ی آشپزی ما را دنبال کنید.

خوراک لوبیا یکی از محبوب ترین و لذیذ ترین غذا های ایرانی میباشد که با گوشت و لوبیا سبز تهیه میشود.

طرز تهیه ی خوراک لوبیا سبز

مواد لازم:

1 پیاز متوسط ​​، خرد شده

500 گرم گوشت (گوشت گوسفند ، گوشت گاو یا مرغ) ، خرد شده به قطعات بزرگ

2 فنجان لوبیای سبز خرد شده

2 عدد سیب زمینی متوسط بزرگ خرد شده

2 عدد هویج متوسط بزرگ خرد شده

1 قاشق چایخوری زردچوبه

½ قاشق چایخوری نمک برای مزه دار کردن

½ قاشق چایخوری فلفل سیاه

1 قاشق غذاخوری آب لیمو

2 قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی

آب

روغن به مقدار لازم

گام اول: 3 قاشق غذاخوری روغن را در قابلمه ای روی حرارت متوسط ​​گرم کنید و پیاز خرد شده را تفت دهید تا نرم شوند. گوشت مکعب خرد شده را اضافه کرده و هم بزنید تا کمی قهوه ای شود.

گام دوم: هویج را تفت دهید ، به قابلمه اضافه کنید و 2-3 دقیقه هم بزنید. لوبیای سبز را به قابلمه اضافه کرده و به مدت 8-10 دقیقه بپزید. زردچوبه ، نمک و فلفل را اضافه کنید و خوب مخلوط کنید.

گام سوم: رب گوجه فرنگی را اضافه کرده و به مدت 2-3 دقیقه با گوشت و لوبیا سبز خوب مخلوط کنید. آب کافی بریزید تا مخلوط را حدود 1-2 اینچ بپوشانید. برای چند دقیقه آن را روی حرارت زیاد بجوشانید. سپس حرارت را کم کنید ، در قابلمه را بگذارید و به مدت 30-40 دقیقه بپزد تا گوشت به خوبی پخته شود شود.

گام چهارم: سیب زمینی ها را تفت دهید و اضافه کنید. دوباره در قابلمه را بگذارید و برای 20 دقیقه دیگر یا تا زمانی که سیب زمینی ها نرم شوند ، بپزد. 2 دقیقه قبل از سرو آب لیمو را اضافه کرده و خوب مخلوط کنید. در صورت لزوم آب و چاشنی را تنظیم کرده و گرم سرو کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا