غذاهاي درياييغذاهای اصلی

دستور پخت ماهی شکم پر

ماهی نمایانگر زندگی است ، بنابراین غذاهای ماهی در نوروز ، جشن دو هفته ای که از بهار آغاز می شود ، در وعده های غذایی برجسته می شوند. غذاهای مخصوص نوروزی دیگری مانند نودل برنج ، کوکو سبزی یا برنج با ماهی وجود دارد. ماهی شکم پور در اصل از شمال ایران است، اما در سراسر کشور محبوب است. چاشنی آن به طور کلی با رب انار ، گردو تهیه می شود، اما این دستور العمل یک نسخه ساده تر است که یک غذای فوق العاده خوشمزه را تهیه می کند. برای آشنایی با دستور پخت ماهی شکم پر ، مقاله ی آشپزی ما را دنبال کنید.

ماهی شکم پر یکی از غذا های اصیل ایرانی میباشد که در قدیم و یا حتی الان نیز در نوروز سرو میشود. این غذا با داشتن یک چاشنی لذیذ، طعم بهتری یافته است.

دستور پخت ماهی شکم پر

مواد لازم:

1 ماهی کامل (ماهی قزل آلا) نصف و تمیز شده تقریباً 40-45 سانتی متر

½ فنجان جعفری خرد شده

1 قاشق چایخوری نمک

1 قاشق چایخوری زردچوبه

2 قاشق غذاخوری آرد

1 قاشق چایخوری پودر سیر

1 قاشق چایخوری فلفل

1 عدد پیاز متوسط خرد شده

1 قاشق غذاخوری نعنا خرد شده ، خشک یا تازه

4 قاشق غذاخوری کرفس خرد شده

روغن

مقداری سس مایونز

دستور پخت:

گام اول: ماهی را با آب سرد بشویید. از حوله های کاغذی برای خشک کردن آن استفاده کنید. چند برش بر روی پوست ایجاد کنید. پیاز را تفت دهید و در آن را قابلمه تفت دهید. جعفری ، کرفس و نعنا را اضافه کنید تا یک چاشنی درست شود. به مدت 2 دقیقه بپزید ، هم بزنید ، سپس از روی حرارت بردارید و بگذارید خنک شود.

گام دوم: داخل ماهی را با چاشنی پر کنید. در یک کاسه ، آرد ، زردچوبه ، نمک ، فلفل و پودر سیر را با هم مخلوط کنید. داخل و بیرون ماهی را با مخلوط ادویه مالش دهید تا پوست کاملاً پوشانده شود. سر را نپوشانید.

گام سوم: فر را تا 180 درجه سانتیگراد گرم کنید و ماهی را با روغن (غیر از سر) بپوشانید و یک ظرف پخت را به اندازه کافی بزرگ برای ماهی را چرب کنید و در فر قرار دهید تا ماهی پخته شود.پخت و پز را تقریبا 60 دقیقه (بسته به اندازه ماهی) ، تا زمانی که ماهی با یک چنگال به راحتی ریش ریش شود. ماهی را با دقت به یک بشقاب منتقل کنید.

گام چهارم: بگذارید ماهی پنج دقیقه خنک شود. برای تزئین آن به این موارد نیاز دارید:هویج خرد شده، گل کلم خرد شده، کلم بنفش خرد شده، زرشک تفت داده شده، خیار شور خرد شده.

گام پنجم: هنگامی که ماهی آماده سرو است، پوست آن را با سس مایونز بپوشانید و مواد فوق را به صورت لایه ای قرار دهید تا به طریقی ترکیب رنگ خوب به نظر برسد{ همانند عکس }. سس مایونز باعث می شود مواد به پوست بچسبند. برای چشم ماهی می توانید از سس مایونز یا سفیده تخم مرغ یا یک کشمش یا زیتون سیاه استفاده کنید.

2/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا