تازه های انواع مربا و ترشیجاتترشی | شورغذاهای اصلیغذاهای مکمل

طرز تهیه ی ترشی سیر کارخانه ایی

ترشی سیر یکی از محبوب ترین ترشی هاست که در چندین کشور در خاورمیانه و همچنین کشورهای عربی در مصرف میشود. ترشی همچنین در سایر نقاط جهان و در فرهنگ های مختلف به ویژه در مورد افغان ها ، آلبانی ها ، پاکستانی ها و مقدونیان بسیار محبوب است.در آغاز پاییز، ایرانیان مطابق آداب و رسوم و تعطیلات منطقه ای طیف گسترده ای از ترشی را آماده می کنند.اگر چه ترشی انواع بسیاری دارد، ولی 3 تای آنها بسیار محبوب و پر مصرف میباشند که عبارت اند از: ترشی لیتهريا، ترشی بادمجون و سیر ترشی. برای آشنایی با طرز تهیه ی ایت ترشی، مقاله ی آشپزی ما را دنبال کنید.

ترشی سیر یکی از لذیذ ترین و محبوب ترین ترشی ها میان ایرانیان میباشد. شما میتوانید این ترشی را از 1 تا 20 سال در یک ظرف نگه دارید.

طرز تهیه ی ترشی سیر

شما میتوانید از این ترشی در زمان نهار و شام استفاده و سرو کنید و از غذایتان لذت ببرید.

مواد لازم:

10 بوته سیر (بدون هیچ جوانه ای)

3 فنجان سرکه سفید یا قرمز

نمک درشت (حدود 1 قاشق غذاخوری در هر لیوان سرکه)

1 قاشق غذاخوری میخک

گام اول: ظرف هایی که میخواهید سیر را درون آنها قرار دهید را، کاملاً بشویید و حدوداً ده دقیقه در آب مقطر قرار دهید. بعد بگذارید خشک شوند. پوسته سیر را از سر سیر جدا کنید. پوست نازک را روی حبه های سیر نگه دارید { همانند تصویر }.

گام دوم: حبه های سیر را درون ظرف ها قرار دهید و سپس آنها را با سرکه ای که قبلاً با نمک درشت مخلوط شده بود، بپوشانید. میخک را مطابق دلخواه روی آن قرار دهید. در ظرف ها را محکم ببندید. سپس رئی آنها تاریخ بنویسید. ظرف ها را حداقل 1 سال و تا 20 سال در یک مکان تاریک، خنک و خشک قرار دهید. پس از باز شدن، در یخچال نگه دارید.

4.1/5 - (12 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا