غذاهای اصلیکیک و شیرینی

طرز تهیه ی باقلوا

سلام به دوستداران آشپزی و انواع شیرینی امروز شما را با طرز تهیه باقلوا ی لذیذ و بسیار خوشمزه آشنا می کنیم باقلوا یکی از شیرینی های محبوب در ایران و ترکیه می باشد که هم به عنوان دسر و هم با چای سرو میشود. طرز تهیه باقلوا بسیار ساده و آسان می باشد ولی به کمی حوصله و صبر نیاز دارد. در طرز تهیه این شیرینی از مقدار زیادی گردو و فندق استفاده می شود که طعم خاصی را به شیرینی می دهد برای آشنایی با طرز تهیه باقلوای لذیذ و بسیار ساده مقاله آشپزی ما را دنبال کنید.

طرز تهیه ی باقلوا ی مخصوص یکی از شیرینی های محبوب در ایران و ترکیه می باشد که هم به عنوان دسر و هم با چای سرو میشود. در این شیرینی گردو و فندوق فراوان است.

طرز تهیه ی باقلوا ی مخصوص

مواد لازم:

یک و یک چهارم فنجان نارگیل رنده شده

یک دوم فنجان فندق خرد شده

یک دوم فنجان گردوی خرد شده

یک دوم فنجان شکر قهوه ای

یک و یک چهارم فنجان کره آب شده

یک بسته خمیر فیلو یا همان خمیر باقلوا

یک فنجان شکر سفید

یک دوم فنجان آب

یک چهارم فنجان عسل

دستور پخت:

گام اول: در یک کاسه بزرگ ۵ مواد اول را مخلوط کنید. سپس با کمی از کره ۱ سینی فر ۱۳ در ۱۹ اینچ را چرب کنید. سپس خمیر فیلو را باز کرده و به اندازه سینی فر ببرید.

گام دوم: ۱۰ لایه از خمیر فیلو را در فر سینی قرار دهید و هر کدام را با کره چرب کنید. سپس یک سوم مخلوط گردو و فندق را روی خمیر قرار دهید این کار را دو بار دیگر انجام دهید تا لایه ها به طور کامل آماده شوند و شکل بگیرند.

گام سوم: با استفاده از یک چاقو یا کارد تیز خمیر را به شکل مثلث های کوچک برش بزنید. همانند تصویر. سپس در فر به مدت ۳۰ الی ۳۵ دقیقه در ۳۵۰ درجه فارنهایت بپزید یا تا زمانی که قهوه ای طلایی شوند. بعد بگذارید به طور کامل خنک شود.

گام چهارم: در یک قابلمه کوچک آب شکر و عسل را بجوشانید. حرارت را کم کرده و به مدت ۵ دقیقه هم بزنید سپس مخلوط داغ را روی باقلوا بریزید. بعد در طول شب بگذارید در یخچال بماند تا به خوبی خنک شود.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا