ترشی | شورغذاهای اصلیغذاهای مکمل

طرز تهیه ی ترشی بندری مخلوط

ترشی، جزو یکی از اصلی ترین چیز ها کنار غذا ها و عده های غذایی ایرانی هاست. همچنین ایرانیان معتقدند که ترشی، به هضم غذاهای سنگین کمک می کند، بنابراین یک یا حتی چند نوع آنها اغلب با وعده های غذایی بزرگ و سنگین، سرو می شوند. صدها نوع ترشی وجود دارد. بیشتر سبزیجات که برای تهیه تورشی مورد استفاده قرار می گیرند عبارتند از: بادمجان ، سیر ، فلفل ، فلفل دلمه ای ، کنگر فرنگی ، خیار ، کرفس ، گل کلم ، کلم های سفید و قرمز ، موسیر و… برای آشنایی با طرز تهیه ی ترشی بندری مخلوط ، مقاله ی آشپزی ما را دنبال کنید.

طرز تهیه ی ترشی بندری بسیار ساده میباشد و شما میتوانید از این ترشی لذیذ و تند، کنار غذایتان بخورید و لذت ببرید. اگر بسیار تند است، مقداری شکر اضافه کنید.

طرز تهیه ی ترشی بندری مخلوط

مواد لازم:

2 عدد بادمجان متوسط

1 عدد هویج بزرگ

4 سر یک گل کلم

½ فلفل قرمز

فلفل سبز

4 حبه سیر

3 عدد فلفل تند متوسط ​​(یا در صورت تمایل)

1 قاشق غذاخوری تخم گشنیز

½ قاشق غذاخوری تخم کرفس

1 قاشق غذاخوری تخم زیره

½ قاشق غذاخوری زردچوبه

2 قاشق غذاخوری نعناع خشک

2 قاشق غذاخوری جعفری خشک

2 قاشق غذاخوری ترخون خشک

100 میلی لیتر آب گوجه فرنگی

1 قاشق غذاخوری نمک

300 میلی لیتر سرکه سفید

طرز تهیه:

گام اول: هویج ، گل کلم و فلفل را بشویید. روی یک حوله ی تمیز پخش کنید تا چند ساعت خشک شود. بادمجان ها را بشویید و با چنگال تعدادی سوراخ ایجاد کنید و در فویل بپیچید. در فر داغ (200 درجه) به مدت 30 دقیقه یا تا زمانی که بسیار نرم شوند، بپزید. سپس بگذارید خنک شود.

گام دوم: بادمجان ها را به نصف برش داده و پوستش را از آن جدا کنید. خوب له کنید و با استفاده از یک الک در یک کاسه الک کنید.سبزیجات، سیر و فلفل ها را ریز خرد کنید و اجازه دهید دوباره در هوا آزاد چند ساعت دیگر خشک شود.

گام سوم: خمیر بادمجان ، سبزیجات خرد شده ، گیاهان خشک شده ، نمک و ادویه جات را در یک کاسه مخلوط کنید. آب گوجه فرنگی و سرکه را مخلوط کرده و با مخلوط گل کلم، ترکیب کنید. اگر خیلی تند است ، کمی شکر اضافه کنید. سپس در ظرف های تمیز بریزید. این تورشی بلافاصله می تواند مورد استفاده قرار گیرد اما معمولاً بعد از دو هفته بهتر می شود. ماه ها در یخچال یا حدود دو ماه در یک مکان خنک و تاریک نگهداری میشود.

4.6/5 - (5 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا