ترشی | شورغذاهای مکمل

طرز تهیه ی ترشی لیته

سلام به دوستداران آشپزی و انواع ترشی. امروز شما را با طرز تهیه یکی از لذیذترین و محبوب ترین ترشی ها که بخصوص در ایران سر می شود آشنا کنیم. ترشی لیته از بادمجان هویج کلم گل کلم و… تهیه می شود. شما می توانید این ترشی را با توجه به ذائقه خود تندتر و یا از تندی آن بکاهید. شما می‌توانید از ترشی بلافاصله استفاده کنید ولی بهتر است ۱۰ تا ۱۲ روز بگذارید بماند تا خوب جا بیفتد. برای آشنایی با طرز تهیه ی این ترشی، مقاله آشپزی ما را دنبال کنید.

طرز تهیه ی ترشی لیته بسیار تند خانگی

طرز تهیه ی ترشی لیته تند

مواد لازم:

2 عدد بادمجان بزرگ

227 گرم کرفس

2 عدد هویج

1/4 کلم

1/4 فلفل قرمز قرمز

1/4 فلفل دلمه ای سبز

3 عدد فلفل قرمز

1/4 گل کلم

1/8 دسته نعنا

1/4 دسته جعفری

1/4 دسته گشنیز

1/4 دسته مرزه

1/4 دسته ترخون

3 حبه سیر

نمک ، فلفل فلفل قرمز ، زردچوبه ، کارواش سیاه

سرکه سفید

آماده سازی:

گام اول: بادمجان ها را کباب کنید. پوستش را پوست گرفته و بادمجانهای کبابی را ریز خرد کنید. نعناع ، جعفری ، گشنیز ، مرزه و ترخون خرد شده را به بادمجان اضافه کنید. هویج ها را رنده کنید. کرفس ، کلم ، فلفل دلمه ای ، فلفل قرمز و گل کلم را خرد کنید.

گام دوم: تمام مواد رنده شده و خرد شده را در یک کاسه بزرگ قرار دهید. 3 یا 4 حبه سیر را درون کاسه بریزید. نمک ، فلفل، فلفل دلمه ای ، زردچوبه و فلفل سیاه را به اضافه کنید. مواد را کاملاً مخلوط کنید تا خوب مخلوط شوند.

گام سوم: مخلوط را در یک ظرف قرار دهید. سرکه سفید را اضافه کنید. سپس هم بزنید تا مطمئن شوید که سرکه به خوبی به همه جای مواد میرسد. در شیشه یا ظرف را محکم ببندید تا هوا نتواند وارد آن شود. ظرف را حداقل 2 هفته در دمای اتاق نگه دارید.به مدت 2 هفته در ظرف را باز نکنید. بعد از{2 هفته} باز کردن ظرف در یخچال نگه دارید.

4.3/5 - (27 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا