خورش هاغذاهای اصلی

طرز تهیه ی خورش قیمه

خورش قیمه یك خورش فارسی است كه با گوشت و لپه تهیه میشود. قیمه خورش خوشمزه ای است که در دستور العمل های پرطرفدار ایرانی قرار دارد. برای تهیه یک غذای کامل ایرانی آن را با مقداری سالاد شیرازی سرو کنید.خورش قیمه یا همانطور که معمولاً آن را قیمه می نامند ، یک غذای ایرانی از خانواده خورش است که معمولاً با برنج سرو می شود. معمولاً با لپه، گوشت بره و لیمو تهیه می شود. کلمه “قیمه” از کلمه ترکی qiyma به معنای گوشت چرخ کرده گرفته شده است. این یکی از محبوب ترین غذاهای ایرانی است که در همه خانواده ها رایج است. بیش از شش تنوع قیمه بر اساس مناطق مختلف ایران نیز وجود دارد. برای آشنایی با این غذایی، ما را در ادامه این مقاله از آشپزی همراهی کنید.

قیمه یکی از غذا های لذیذ، محبوب و سنتی ایران میباشد که در بیشتر رستوران ها سرو میشود. این غذا با گوشت و لپه تهیه میشود که بیشتر با برنج سرو میشود.

دستور پخت خورشت قیمه

مواد لازم:

2 عدد پیاز متوسط خرد شده

گوشت بره 450 گرم

لبه250 گرم

زردچوبه، نمک و فلفل به اندازه ی کافی

رب گوجه فرنگی 3 قاشق غذا خوری

آهک خشک (آهک امانی)

2 عدد سیب زمینی درشت

دستور پخت:

گام اول: روغن را درون یک قابلمه گرم کنید و پیاز را اضافه کنید و تا زمانی که قهوه ای طلایی شود سرخ کنید.گوشت بره و ادویه جات را اضافه کنید، هم بزنید تا تکه های گوشت خورش از همه طرف قهوه ای شوند.

گام دوم: لپه، رب گوجه فرنگی و آب را اضافه کنید. سس را هم بزنید و بپزید تا گوشت و لپه کاملاً پخته شوند.در حالی که خورش در حال پختن است ، سیب زمینی ها را سرخ کنید.اکنون لیمو عمانی را با یک چنگال سوراخ کنید و آنها را به خورش اضافه کنید. سپس بگذارید چند دقیقه بپزد تا نرم شوند.

گام سوم: در صورت سرو قیمه با بادمجان سرخ شده ، آنها را قبل از سرو چند دقیقه در خورش قرار دهید.اگر با سیب زمینی سرو می کنید ، درست قبل از سرو ، خورش را با سیب زمینی سرخ شده سرخ کنید.

2/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا