ترشی | شورغذاهای اصلی

طرز تهیه ی خیار شور خانگی

خیار شور یک ماده شناخته شده در سراسر جهان است و مانند بسیاری دیگر از ترشی ها در بین ایرانیان محبوب است، همچنین به عنوان یک غذای جانبی یا یک ماده غذایی در بعضی از غذاها مانند سالاد اولویه، ساندویچ و… استفاده میشود. تهیه ی خیار شور بسیار ساده میباشد. همچنین باید بدانید که خیار شور در 30 روز آماده میشود که باید در سرکه و آب نمک بماند. اگر به طرز تهیه ی خیار شور علاقه دارید و میخواهید خودتان در خانه به راحتین شکل و روش آماده کنید و دیگر از سوپر مارکت ها نخرید، ما را در این مقاله آشپزی همراهی کنید.

طرز تهیه ی خیار شور یکی از محبوب ترین و پر مصرف ترین ترشیجات ایرانی ها

طرز تهیه ی خیار شور خانگی

همانطور که گفتیم، خیار شور یکی پر مصرف ترین و محبوب ترین ترشیجات ایرانی است. از سرکه نیز در تهیه ی این خیار شور استفاده شده است که شما میتوانید به انتخاب خود، از سرکه سیب و یا سرکه ی انگور استفاده کنید.

مواد لازم:

1 کیلوگرم خیار ترجیحا کوچک و سبز

4 فنجان آب

4 قاشق غذاخوری نمک

1 سرکه سرکه ، سرکه سیب یا انگور

3 حبه سیر

1 قاشق غذاخوری ترخون { اختیاری }

گام اول: خیارها را ترجیحاً با استفاده از یک برس بشویید.خیارها را روی پارچه آشپزخانه بگذارید تا خشک شوند. باید قبل از قرار دادن آنها در یک ظرف ، آنها را کاملاً خشک کنید.

گام دوم: آب را در یک قابلمه ریخته و به جوش بیاورید. نمک را اضافه کرده و بگذارید در آب حل شود. سپس قابلمه را کنار بگذارید و بگذارید تا سرد شود.

گام سوم: خیارها را در یک ظرف قرار دهید. سیر را بین آنها قرار دهید.{اضافه کردن فلفل و ترخون اختیاری است} آب خنک شده را به خیار ها اضافه کنید. حتما 2-3 سانتی متر از بالای ظرف فاصله داشته باشد. سپس سرکه را اضافه کنید تا ظرف پر شود. در ظرف را محکم ببندید تا هوا نتواند به خیارها برسد. به مدت 30 روز درش را باز نکنید. بعد از 30 روز خیار شور آماده سرو است.

3.9/5 - (23 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا