سالاد | اردورسوپ و سالادغذاهای اصلی

طرز تهیه ی سالاد الویه رستورانی خوشمزه

سالاد الویه در سراسر جهان شناخته شده است ، در برخی کشورها به آن سالاد روسی نیز گفته می شود. در ابتدا توسط سرآشپز فرانسوی ، M. Olivier تهیه شد ، اما توسط روسها به عنوان یکی از غذا های آنها شناخته شد. در ایران آن را سالاد اولویه می نامند و مواد آن با دستور اصلی متفاوت است. این سالاد هنگامی که به مدت چند ساعت یا حتی یک شب در یخچال قرار داشته باشد بسیار لذیذ تر میشود. در این سالاد از سیب زمینی، سس مایونز و… استفاده شده است. همچنین اگر دوستدارید میتوانید از ذرت و نخود فرنگی نیز استفاده کنید که کاملا اختیاری است. ادامه مقاله ی آشپزی ما را دنبال کنید.

سالاد اولویه یکی از لذیذ ترین سالاد ها در ایران میباشد که طعم بسیار لذیذی نیز دارد.

طرز تهیه ی سالاد الویه رستورانی

مواد لازم:

4 عدد سیب زمینی متوسط

2 عدد تخم مرغ

450 گرم ژامبون یا 2 لیوان مرغ خرد شده

2 عدد هویج

6 عدد خیار شور

½ فنجان نخود فرنگی

½ فنجان ذرت شیرین

2 فنجان سس مایونز

2 قاشق غذاخوری روغن زیتون

2 قاشق غذاخوری آب لیمو

فلفل سیاه و نمک برای طعم دادن

گام اول: سیب زمینی ها و هویج ها را بشویید و در قابلمه بگذارید. کامل با آب بپوشانید و با حرارت کم به جوش آورید تا سیب زمینی ها نرم شوند. (سیب زمینی برای جوشاندن مدت زمان بیشتری طول می کشد ، اما بگذارید همه آنها به جوش ادامه دهند). سپس تخم مرغ ها را بجوشانید.

گام دوم: سیب زمینی ، تخم مرغ و هویج را رنده کنید. خیار شورها و ژامبون ها که نگینی خرد شده اند را اضافه کنید. همه مواد را در یک کاسه بزرگ مخلوط کنید. نخود فرنگی و ذرت شیرین را نیز اضافه کنید.

گام سوم: سس مایونز ، آب لیمو ، نمک ، فلفل و روغن زیتون را اضافه کنید. همه مواد را خوب مخلوط کنید. سپس در یک بشقاب ریخته و سرو کنید. می توانید یک لایه سس مایونز را روی آن قرار دهید.

در ادامه پیشنهاد میکنیم روش های تزیین انواع سالاد الویه برای مجالس را نیز ببینید.

4.2/5 - (5 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا