غذاهای اصلیغذاهای فست فود

طرز تهیه ی فلافل

فلافل یک غذای گیاهی است که از نخود تهیه میشود. در اصل یک غذای عربی (مصری) است و از آنجا که 2٪ از جمعیت ایران عرب هستند، این غذا راه خود را به ایران پیدا کرده است. بهترین فلافل در ایران در استانهای جنوبی تهیه میشود که دارای جمعیت قابل توجهی از ایرانیان عرب مانند بوشهر و خوزستان هستند. فلافل به طور سنتی با حبوبات مثل لوبیا نیز تهیه میشود و همچنان در مصر و سایر کشورهای عربی طرز تهیه ی آن به همین روش است. اما فلافل ایرانی از نخود تهیه میشود و به عنوان نوعی فست فود از محبوبیت زیادی در سراسر کشور برخوردار است. برای آشنایی با طرز تهیه ی فلافل، مقاله ی آشپزی ما را دنبال کنید.

فلافل یکی از محبوب ترین فست فود های ایرانی میباشد که بیشتر در شهر های جنوبی وجود دارد.

طرز تهیه ی فلافل

مواد لازم:

2 لیوان نخود که در به مدت یک شب خیس شده باشد

1 عدد پیاز کوچک ، درشت خرد شده

3 حبه سیر

¼ لیوان جعفری تازه خرد شده { اختیاری }

2 قاشق غذاخوری دانه کنجد

1 قاشق غذاخوری بیکینگ پودر

1 قاشق چایخوری نمک برای مزه دار کردن

½ قاشق چایخوری فلفل

اب

روغن

گام اول: نخود ها بعد از خیساندن در طول یک شب دو برابر می شوند. بنابراین 3-4 فنجان نخود خواهید داشت. آنها را خوب بشویید و همراه با سیر ، جعفری و پیاز داخل یک چرخ گوشتی بریزید. تمام مواد را چرخ کنید تا زمانی که مخلوط دارای حالت خمیری شود و به خوبی ترکیب شود.

گام دوم: اگر مخلوط خیلی خشک است ، آب را اضافه کنید. دانه های کنجد ، بیکینگ پودر ، نمک و فلفل را اضافه کرده و خوب مخلوط کنید. توصیه می کنم کاسه را با بسته بندی پلاستیکی بپوشانید و به مدت 1-2 ساعت در یخچال قرار دهید ، اما اگر وقت کافی برای این کار ندارید می توانید به مرحله بعدی بروید.

گام سوم: یک ظرف نچسب را روی حرارت متوسط ​​قرار دهید و با روغن تا عمق 1 اینچ پر کنید. در ضمن با قالب فلافل یا با دستان خود مخلوط را به صورت توپ گرد شکل دهید. آنها را با دقت در روغن قرار دهید و سرخ کنید تا قهوه ای طلایی شوند. تقریباً 5 دقیقه طول می کشد تا هر دو طرف سرخ شوند.

گام سوم: هنگامی که هر دو طرف قهوه ای طلایی شدند ، آنها را از ماهیتابه خارج کرده و روی حوله کاغذی یا دستمال آشپزخانه قرار دهید تا روغن اضافی گرفته شود. با نان باگن یا هر نانی که دوست دارید سرو کنید و لذت ببرید!

3.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا