غذاهاي درياييغذاهای اصلی

طرز تهیه ی ماهی گریل شده

سلامی دوباره به دوستداران آشپزی و غذا های دریایی. امروز شما را با یک نوع غذای دریایی به نام ماهی گریل شده آشنا میکنیم. شاید بعضی افراد مانند خود من ، از غذا های دریایی خوششان نیاید. ولی باید این را بدانیم که ماهی حاوی مواد مغذی است که برای رشد بدن حیاتی است، مانند ویتامین D، امگا ۳ و همچنین از حمله قلبی و سکته مغزی که شایع ترین علت مرگ زودرس در دنیا است جلوگیری میکند. ماهی می‌تواند ماده خاکستری در مغز را افزایش دهد و از زوال عقل در اثر کهولت سن جلوگیری کند و به پیشگیری و درمان افسردگی کمک و شما را شادتر می‌کند. باری آشنایی با این غذای بسیار مقوی و مغذی ما را در آشپزی ها همراهی کنید.

ماهی گریل شده

مواد لازم:

1 حبه سیر

6 قاشق غذاخوری روغن زیتون

1 قاشق چایخوری ریحان خشک

1 قاشق چایخوری نمک

1 قاشق چای خوری فلفل سیاه

1 قاشق غذاخوری آب لیمو تازه

1 قاشق غذاخوری جعفری خرد شده

2 عدد فیله ماهی

گام اول: در یک کاسه استیل یا شیشه ای ، سیر ، روغن زیتون ، ریحان ، نمک ، فلفل ، آب لیمو و جعفری را با هم مخلوط کنید. فیله ها را در یک ظرف شیشه ای کم عمق یا یک کیسه پلاستیکی قابل استفاده قرار دهید و مخلوط را روی ماهی بریزید. به طور کامل پوشش دهید و به مدت 1 ساعت در یخچال قرار دهید.

گام دوم: دستگاه گریل خود را گرم کنید و یا اگر ندارید میتوانید ار ماهیتابه های خط دار استفاده کنید. فیله های ماهی را از مخلوط جدا کرده و مواد اضافه اش را بگیرید. ماهی ها را 5 دقیقه در هر طرف یا تا زمانی که ماهی ها به راحتی با چنگال خرد شوند ، گریل کنید. سپس گرم سرو کنید.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا