انواع خوراک مرغغذاهای اصلیکریسمس

طرز تهیه ی مرغ کباب شده با سبزیجات برای کریسمس

دستور پخت مرغ کباب شده با سبزیجات برای کریسمس ، به سال ها و حتی قرن ها پیش باز میگردد که بیشتر مردم برای کریسمس آن را تهیه و سرو میکردند. اکنون نیز چنین است و این غذا جزو محبوب ترین و پر مصرف ترین غذا ها برای کریسمس است. سبزیجات استفاده شده در این غذا ذرت، سیب زمینی و هویج است که به غذا، طعمی لذیذ و خوشمزه بخشیده اند. برای آشنایی با طرز تهیه ی این غذا، مقاله ی آشپزی ما را دنبال کنید.

دستور پخت مرغ کباب شده با سبزیجات برای کریسمس یکی از محبوب ترین دستور پخت ها برای کریسمس است که طعم بسیار لذیذی نیز دارد.

طرز تهیه ی مرغ کباب شده با سبزیجات برای کریسمس

مواد لازم:

1 قاشق غذاخوری آرد همه منظوره

1 کیسه بزرگ کوره

8 عدد سیب زمینی قرمز کوچک ، نصف شده

6 عدد هویج متوسط ​​، به قطعات 2 اینچی برش خورده

6 عدد ذرت

1 قاشق چایخوری نمک

1/2 قاشق چایخوری فلفل

1/4 قاشق چایخوری پاپریکا

1 عدد پیاز متوسط ​​

3 جوانه رزماری تازه یا 1 قاشق غذاخوری رزماری خشک ، خرد شده

1 عدد مرغ

2 قاشق غذاخوری روغن زیتون

2 قاشق چای خوری رزماری تازه یا 1/2 قاشق چای خوری رزماری خشک ، خرد شده

گام اول: فر را از قبل تا 350 درجه گرم کنید. آرد را روی سینی فر بپاشید. سیب زمینی ، هویج ، ذرت ، 1/2 قاشق چایخوری نمک ، 1/4 قاشق چای خوری فلفل و 1/8 قاشق چایخوری پاپریکا را اضافه کنید. سینی را برای پوشاندن سبزیجات با مخلوط آرد، تکان دهید.

گام دوم: پیاز و رزماری را درون مرغ قرار دهید. پوست مرغ را با روغن مالش دهید. با رزماری خرد شده و نمک ، فلفل و پاپریکا باقی مانده طعم دار کنید. پاهای مرغ را با هم گره بزنید. مرغ را در مرکز سینی قرار دهید، سمت سینه را رو به بالا قرار دهید. سپس سبزیجات را در اطراف مرغ قرار دهید.

گام سوم: 1 و نیم تا 1 ساعت بپزید و یا تا زمانی که دماسنجی که در ضخیم ترین قسمت ران قرار دهید، 170 175 درجه را نشان دهید. بگذارید 15 دقیقه قبل از سرو و برش، در سینی فر بماند. سپس پیاز و رزماری را از داخل مرغ درآورده و سرو کنید.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا