غذاهای اصلیکیک و شیرینی

طرز تهیه ی چیز کیک اسفنجی ژاپنی

با سلام به دوستداران آشپزی و شیرینی پزی. امروز شما را با طرز تهیه ی چیز کیک اسفنجی ژاپنی آشنا میکنیم. چیز کیک نیز یکی از غذا ها و کیک هایی است که به روش های مختلف و متنوع تهیه و یرو میشود. شما میتوانید از این کیک در صبحانه ، دسر و عصرانه نیز استفاده کنید و از طعم بسیار لذیذ آن لذت ببرید. باری آشنایی با این چیز کیک ، مقاله ی آشپزی ما را دنبال کنید.

طرز تهیه ی چیز کیک اسفنجی ژاپنی

مواد لازم:

1 بسته (8 اونس) پنیر خامه ای

1/2 لیوان شیر

3 قاشق غذاخوری کره بدون نمک

10 قاشق غذاخوری آرد کیک

2 قاشق غذاخوری نشاسته ذرت

6 عدد زرده تخم مرغ

1 قاشق غذاخوری آب لیمو تازه

6 عدد سفیده تخم مرغ

1/4 قاشق چای خوری خامه تارتار

1/8 قاشق چای خوری نمک

10 قاشق غذاخوری شکر قنادی

دستور پخت:

گام اول: فر را از قبل تا 325 درجه فارنهایت (165 درجه سانتیگراد) گرم کنید. یک قالب کیک گرد 8 اینچی را چرب کنید و با کاغذ روغنی بپوشانید.پنیر خامه ای و شیر را در یک کاسه بریزید. به مدت 20 دقیقه بگذارید بمانند.

گام دوم: پنیر خامه ای را با شیر و کره را حدود 5 دقیقه بجوشانید و مرتباً هم بزنید ، تا ذوب و یکدست شود. سپس به مدت 15 دقیقه از روی حرارت برداشته و کاملاً خنک کنید.آرد و نشاسته ذرت را درون یک کاسه بریزید و مخلوط کنید. سپس به مخلوط پنیر خامه ای اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. زرده تخم مرغ و آب لیمو را نیز اضافه کرده و خوب مخلوط کنید.

گام سوم: سفیده های تخم مرغ ، خامه تارتار و نمک را در یک کاسه جداگانه با استفاده از میکسر برقی هم بزنید تا کف کند. 2 قاشق غذاخوری شکر را به طور همزمان اضافه کنید ، بعد از هر بار اضافه کردن خوب مخلوط کنید. با سرعت زیاد مخلوط کنید تا زمانی که به خوبی پف کند.

گام چهارم: مخلوط پنیر خامه ای را در مخلوط سفیده تخم مرغ بریزید و هم بزنید تا خوب مخلوط شود. سپس داخل قالب آماده شده بریزید. قالب را درون سینی پخت بزرگتر قرار دهید و آن را با آب پر کنید تا زمانی که نصف سینی پر شود.

گام پنجم: در فر از قبل گرم شده حدود 1 ساعت 10 دقیقه یا تا زمانی که چیز کیک قهوه ای طلایی شود بپزید. فر را خاموش کنید و کیک را به مدت 1 ساعت در فر بگذارید خنک شود. برای خنک شدن کامل به یک قفسه سیمی منتقل کنید.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا