انواع دلمه و کوکو و کتلتغذاهای اصلی

طرز تهیه ی کتلت ایرانی

طرز تهیه ی کتلت یک نسخه ایرانی خوشمزه از پتی گوشت چرخ کرده است. کتلت غذایی است که میتوانید در هر زمانی تهیه و سرو کنید. غذایی است که مادران معمولاً هنگام پخت باید آن را مخفی کنند ، زیرا در غیر این صورت نیمی از آن توسط بچه ها قبل از سرو کردن آنها روی میز می خورند.این یک غذای فشرده کار است زیرا شما باید کل زمان پخت و پز را در مقابل اجاق گاز صرف کنید و از کتلت ها مراقبت کنید و آنها را نسوزانید. اما به من اعتماد کنید که ارزش این تلاش را دارد. برای آشنایی با دستور پخت این غذای لذیذ، ما را در این مقاله از آشپزی همراهی کنید.

کتلت، غذایی است که در کمترین زمان و به آسانی پخته میشود.

طرز تهیه ی کتلت

مواد لازم: { برای ۲ نفر }

250 گرم گوشت گاو چرخ شده

2 عدد سیب زمینی بزرگ

1 عدد پیاز متوسط

1 قاشق چایخوری زردچوبه

1 قاشق چایخوری فلفل سیاه

1 قاشق چایخوری نمک

1 عدد تخم مرغ

روغن سبزیجات

2 حبه سیر ، رنده شده

گام اول: سیب زمینی ها را در یک کاسه بزرگ رنده کنید. پیاز را نیز رنده کرده و به کاسه اضافه کنید. گوشت گاو چرخ شده ، زردچوبه ، نمک ، سیر و فلفل سیاه را نیز اضافه کنید. بعد تخم مرغ را اضافه کرده و خوب مخلوط کنید.

گام دوم: روغن را در یک تابه بزرگ روی حرارت متوسط ​​رو به کم قرار دهید. مقدار کمی از مخلوط را (حدود 2 قاشق غذاخوری) برداشته و آنرا بیضی کرده و حواستان باشد که خبلب نازک یا خیلی کلفت نباشد. اکنون کتلت ها را به آرامی درون ماهیتابه قرار دهید.

گام سوم: وقتی دیدید که قسمت زیرین قهوه ای طلایی شده است ، برگردانید و طرف دیگر را سرخ کنید. در صورت لزوم روغن بیشتری بریزید. زمانی که هر دوطرف به خوبی سرخ شده و آماده سرو هستند، تا حد ممکن روغن اضافی اشان را بگیرید سپس سرو کنید.

3.5/5 - (10 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا