غذاهای اصلیفرآورده های لبنی

طرز تهیه ی کره خانگی

کره خانگی را به راحتی با چند ماده ساده تهیه کنید تا کره خوشمزه خود را برای دستور العمل های غذاهای مختلف استفاده کنید یا فقط در صبحانه بخورید. ماست و کره یکی از اصلی ترین مواد لبنی همه دستور پختهاست. طرز تهیه کره خانگی را افرادی که کره در کشورشان بسیار گران است درخواست کرده اند. این دستور به سه مواد نیاز دارد که آن آب، خامه ی سنگین و نمک میباشد. همچنین این محصول لبنی، دارای ویتامین های آ، د، ای و کا و همچنین مواد معدنی ضروری همچون منگنز، کروم، ید، روی، مس و سلنیوم می باشد. برای آشنایی با طرز تهیه ی کره، مقاله آشپزی ما را دنبال کنید.

طرز تهیه ی کره خانگی، یکی از محبوب ترین دستور های تهیه ی لبنیات به ساده ترین روش و روش خانگی میباشد. کره در بیشتر غذا ها مورد استفاده قرار میگیرد.

طرز تهیه ی کره خانگی

مواد لازم:

3 فنجان (24floz / 720ml) خامه سنگین (چربی زیاد)

1 قاشق چایخوری نمک

5 قاشق غذاخوری آب یخ

گام اول: خامه سرد را درون غذا ساز بریزید. همچنین می توانید از میکسر برقی یا ایستاده استفاده کنید.خامه را بزنید تا جدا شود. بعد از گذشت حدود 2 دقیقه ، خواهید دید که شروع به ضخیم تر شدن می کند. ادامه دهید، بعد از حدود 4 دقیقه باید کاملاً از هم جدا شود. در این مرحله می توانید حالت زرد کره را ببینید.

گام دوم: هنگامی که جدا شد، آب یخ خود را بریزید. این کمک می کند تا کره به طور کامل از مایع جدا شود و خواهید دید که کره بیشتری نیز ظاهر می شود. یک صافی را روی یک کاسه قرار داده و محتویات کره را از صافی رد کنید. مایعی که باقی مانده است “بادرمیلک” نام دارد. آن را در یخچال ذخیره کنید و از آن در پخت و پز استفاده کنید.

گام سوم: مواد جامد کره را در دستان خود فشار دهید تا مطمئن شوید که هیچ گونه مواد مایع دیگر در آن وجود ندارد. شما باید همه آن را از بین ببرید در غیر این صورت کره شما خیس و آبکی می شود. همچنین می توانید آن را در یک حوله تمیز یا یک پارچه مخصوص پنیر فشرده کنید.

گام چهارم: مقداری نمک یا طعم دهنده را به کره نرم اضافه کنید. این دستور العمل به شما بیش از 300 گرم کره می دهد. به مدت 6 هفته در یخچال نگهداری کنید و در پخت و پز، غذاهای خوش طعم یا حتی نان تست از آن استفاده کنید.

3.2/5 - (6 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا