آشپزی امروز سر آشپزغذاهای اصلی

طرز تهیه ی کشک بادمجان

اگر عاشق بادمجان هستید ، غذاهای ایرانی می توانند بهترین برای شما باشد. غذاهای زیادی با بادمجان وجود دارد که از بین آنها یکی از محبوب ترین غذاها کشک بدمجان است. مواد اصلی این ظرف بادمجان و کشک است. کشک بادمجان اغلب با نان لواش سرو می شود ، اما می توانید آن را با نان بربری و یا سنگک نیز سرو کنید. برای آشنایی با دستور پخت کشک بادمجان، مقاله ی آشپزی ما را همراهی کنید.

کشک بادمجان محبوب غذایی است که با بادمجان تهیه میشود. که بسیار لذیذ نیز میباشد.

آشنایی با دستور پخت کشک بادمجان

مواد لازم:

6 عدد بادمجان متوسط

1 عدد پیاز بزرگ

1 قاشق غذاخوری نعنا خرد شده ، تازه یا خشک

1 قاشق چایخوری زردچوبه

1 قاشق چایخوری نمک

5 حبه سیر

½ فنجان گردو

1 فنجان کشک

روغن

گام اول: قسمت بالای بادمجان را برش دهید ، آنها را پوست بگیرید ، آنها را به طول از نصف برش دهید. روغن را در یک ماهیتابه گرم کنید و بادمجان ها را سرخ کنید تا نرم و طلایی شوند سپس کنار بگذارید.

گام دوم: پیازها را خرد کرده و آنها را با روغن داغ در یک ماهیتابه بریزید. سیر ها را خرد کنید و به قابلمه اضافه کنید. آنها را سرخ کنید تا طلایی شوند. بعد نمک ، نعنا و زردچوبه را به پیاز اضافه کرده و هم بزنید.

گام سوم: بادمجان های سرخ شده را به قابلمه اضافه کنید. سپس 1/2 فنجان آب اضافه کنید و بگذارید 10 تا 15 دقیقه روی حرارت متوسط ​​بپزد. گردوها را خرد کنید. گردو ها را به قابلمه اضافه کرده و مخلوط را هم بزنید تا یکدست و صاف شود. اکنون در یک کاسه بریزید و رویش را با کشک تزیین کنید. سپس با گردو و پیاز سرخ شده بپاشید.

3.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا