غذاهای اصلیکیک و شیرینی

طرز تهیه ی کیک خرما

سلام به دوستداران آشپزی و انواع کیک. امروز شما را با طرز تهیه ی کیک خرما آشنا میکنیم. این کیک، یکی از لذیذ ترین و خوش طعم ترین کیک هاست که محبوبیت و طرفدار بسیاری دارد. در این کیک از کشمش و گردو نیز استفاده شده است که طعم کیک را بهتر و لذیذ تر میکنید. این کیک به دلیل داشتن خرما، حاوی مقدار زیادی از انواع ویتامین‌ها، مواد معدنی، فیبر، کلسیم، گوگرد، آهن، پتاسیم، فسفر، منگنز، مس، و منیزیوم است. برای آشنایی با دستور پخت این کیک لذیذ و مقوی، مقاله ی آشپزی ما را دنبال کنید.

کیک خرما یکی از لذیذ ترین و خوشمزه ترین کیک هاست که بیشتر از کیک های دیگر به عنوان دسر سرو میشود. همچنین این کیک میتواند مناسب جشن ها نیز باشد.

طرز تهیه ی کیک خرما خوشمزه

مواد لازم:

1 و 1/2 فنجان آب

1/2 فنجان کشمش

3/4 فنجان خرما

1 قاشق چایخوری جوش شیرین

1/2 فنجان کره

3/4 فنجان شکر سفید

2 عدد تخم مرغ

1 قاشق چایخوری عصاره وانیلی

1/2 فنجان آرد همه منظوره

1/4 قاشق چای خوری نمک

4 قاشق غذاخوری کره

1/2 فنجان شکر قهوه ای

2 قاشق غذا خوری خامه سنگین

1/2 فنجان گردو خرد شده

گام اول: فر را از قبل تا 350 درجه فارنهایت (175 درجه سانتیگراد) گرم کنید. یک قالب مربع 9 اینچی را چرب کرده و آرد بزنید. در یک قابلمه ، آب و کشمش را با هم ترکیب کنید. 5 دقیقه جوش بیاورید و بپزید. از روی حرارت برداشته و خرما خرد شده و جوش شیرین را اضافه کرده و هم بزنید. سپس کنار بگذارید.

گام دوم: در یک کاسه بزرگ، 1/2 فنجان کره و 3/4 فنجان شکر سفید را با هم مخلوط کنید تا سبک و خامه ای شود. تخم مرغ ها ، وانیل ، نمک و ارد را اضافه کنید ، سپس هم بزنید. خمیر را در قالب آماده بریزید.

گام سوم: در فر از قبل گرم شده به مدت 45 دقیقه یا تا زمانی که یک خلال دندان داخل مرکز کیک قرار گیرد تمیز بیرون آید بپزید. کیک را از فر خارج کنید و بگذارید خنک شود.

گام چهارم: برای درست کردن تاپینگ، در یک قابلمه 4 قاشق غذاخوری کره را آب کنید. سپس شکر قهوه ای ، خامه ترش و آجیل خرد شده را اضافه کنید و هم بزنید. مخلوط را بگذارید تا به آرامی قهوه ای شود {همانند شکل} ، حدود 3 دقیقه. با دقت تماشا کنید و مواظب باشید تا نسوزد. قبل از ریختن روی کیک سرد کنید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا