غذاهای اصلیکیک و شیرینی

طرز تهیه ی کیک کره ای

سلام به دوستداران آشپزی و انواع کیک. امروز شما را با یک دستور کیک دیگر آشنا میکنیم. امروز شما را با طرز تهیه ی کیک کره ای آشنا میکنیم. این کیک در کمترین زمان تهیه میشود و طعم فوق العاده ای نیز دارد. همچنین در تهیه ی این کیک از مقداری وانیل استفاده شده است تا بوی خوبی را به کیک بدهد. این کیک یکی از محبوب ترین کیک ها میباشد که در سراسر جهان تهیه و سرو میشود. برای آشنایی با این کیک لذیذ و بسیار خوشمزه، مقاله ی آشپزی ما را دنبال کنید.

کیک کره ای یکی از محبوب ترین کیک هاست که در سراسذ جهان تهیه و سرو میشود. دستور پخت این کیک بسیار آسان است و در کمترین زمان ممکن تهیه میشود.

کیک کره ای

مواد لازم:

1 و 1/2 فنجان آرد همه منظوره

1/2 قاشق چای خوری نمک

2 قاشق چایخوری جوش شیرین

1/2 لیوان کره در دمای اتاق

1 فنجان شکر سفید

2 عدد تخم مرغ در دمای اتاق

1 قاشق چایخوری عصاره وانیلی

3/4 فنجان شیر در دمای اتاق

گام اول: فر را از قبل تا 350 درجه فارنهایت (175 درجه سانتیگراد) گرم کنید. یک قالب کیک 8 اینچی مربعی را چرب کنید. قسمت پایین یا همان کف قالب را با کاغذ روغنی بپوشانید سپس روی کاغذ مقداری آرد بپاشید.

گام دوم: آرد ، نمک و بیکینگ پودر را با هم الک کنید. کره و شکر را مخلوط کنید تا به خوبی مخلوط شوند و به رنگ روشن درآیند. به تدریج تخم مرغ ها را اضافه کنید، پس از هر بار اضافه کردن، مخلوط کنید. وانیل را هم اضافه کنید.

گام سوم: مواد خشک الک شده را به آرامی با شیر مخلوط کنید تا یک مخلوط خمیری ولی کمی مایع در آید. هم بزنید تا به خوبی مخلوط شوند. سپس خمیر را در قالب کیک آماده بریزید.

گام چهارم: در دمای 350 درجه فارنهایت (175 درجه سانتیگراد) حدود 30 دقیقه تا زمانی که پف کند و به خوبی پخته شود، بپزد. بگذارید 10 دقیقه قبل از اینکه بر روی قفسه سیمی قرار دهید ، درون قالب خنک شود بعد به قفسه ی سیمی منتقل کنید و بگذارید تا کاملا خنک شود.

3/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا