انواع غذای کودک و انواع غذای نوزاد و تغذیه کودکانغذاهای اصلی

طرز تهیه ی چند غذای مقوی کودک

سلام به دوستداران آشپزی. از جایی که کودک هایمان مهمترین و بهترین بخش زندگی ما میباشند، این نیز مهم است که به آنها، غذایی لذیذ و مفیدی برای رشدشان بدهیم. به همین دلیل شما را امروز با چند نوع غذای کودک آشنا کنیم. این غذا ها را برای کودکان دلبند خود تهیه کنید و بگذارید که از آنها لذت ببرند. برای آشنایی بیشتر با این غذا های مناسب و بسیار لذیذ برای کودکان، مقاله ی آشپزی ما را دنبال کنید.

طرز تهیه ی چند غذای مقوی کودک

پوره سیب زمینی:
غذای کودک

مواد لازم:

۵۰۰ گرم سیب زمینی

یک و نیم لیوان شیر

۱۰۰ گرم کره

نمک به مقدار کافی

گام اول: سیب زمینی را آب پز کرده و پوست بگیرید و چرخ نمایید سپس روی حرارت ملایم گذاشته و شیر را کم کم اضافه نموده و خوب هم بزنید سپس کره و کمی نمک نیز اضافه کرده و خوب مخلوط کنید و پس از ۵ دقیقه آن را از روی حرارت برداشته و در ظرف بکشید.

حریر موز:
چند نوع غذای کودک

مواد لازم:

یک عدد ماست

یک عدد هلوی رسیده

یک عدد سیب درختی نیم پخته

1 لیوان شیر

عسل به مقدار دلخواه

گام اول: سیب و شیر را در مخلوط کن ریخته و هم بزنید سپس عسل و هلو و موز را نیز اضافه نموده و یک بار دیگر آنها را با هم مخلوط نمایید و سپس در یک ظرف بریزید.

فرنی:
طرز تهیه غذای کودک

مواد لازم:

یک لیوان شیر

یک قاشق سوپخوری آرد برنج

یک قاشق سوپخوری شکر

یک دوم استکان گلاب

گام اول: آرد برنج را در شیر حل کرده و به هم بزنید و سپس آن را روی حرارت ملایم قرار داده و مرتب به هم بزنید تا جوش بیاید و غلیظ شود آن گاه شکر و گلاب را اضافه کرده و چند جوش که زد از روی حرارت بردارید و سرو کنید بهتر است سرد سرو شود.

حریر بادام:
غذای خوشمزه کودک

۱۰۰ گرم بادام

یک قاشق سوپخوری شکر

⅕ لیوان سوپخوری آرد برنج

گام اول: روی بادام آب جوش بریزید و بگذارید کمی بماند سپس پوست آنها را بکنید و بعد چرخ کنید. لیوان آب گرم به آن اضافه کنید و روی حرارت قرار دهید آرد برنج را آرام آرام اضافه کرده و خوب هم بزنید سپس شکر را اضافه کنید و هم بزنید تا حل شود وقتی مخلوط کمی غلیظ شد از روی حرارت بردارید و بگذارید تا سرد شود سپس پس سر وکنید.

4.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا