انواع خوراک مرغخوراک مرغ و پرندهغذاهای اصلی

خوراک مرغ مکزیکی

سلام به دوستداران آشپزی و انواع خوراک. امروز شما را با طرز تهیه ی خوراک مرغ مکزیکی آشنا میکنیم. خوراک مرغ در سراسر جهان و به روش‌های مختلف تهیه می شود اما یکی از محبوب ترین و لذیذ ترین روش ها و دستور پخت ها برای خوراک مرغ روش مکزیکی آن است که یک طعمه خاصی نسبت به دیگر خوراک‌ها دارد در این روش از قارچ مرغ ذرت فلفل دلمه ای استفاده شده است. شما نسبت به سلیقه علاقه و ذائقه خود می توانید مقدار قارچ یا ذرت را زیاد و کم کنید برای آشنایی بیشتر با طرز تهیه خوراک مرغ مکزیکی مقاله آشپزی ما را دنبال کنید.

طرز تهیه ی خوراک مرغ مکزیکی در منزل

دستور پخت خوراک مرغ مکزیکی خوشمزه و مجلسی در خانه

مواد لازم:

۵۰۰ گرم مرغ

۱۰۰ الی ۱۵۰ گرم قارچ

1/5 لیوان آب گوجه فرنگی

۱ عدد پیاز متوسط حرد شده

۵۰ گرم خامه

۲۵ گرم کره

1 عدد فلفل سبز دلمه ای خرد شده

1 عدد فلفل قرمز دلمه ای خرد شده

۱۰۰ گرم کنسرو ذرت

1 قاشق سوپ خوری جعفری خرد شده

۱ قاشق سوپخوری رب گوجه فرنگی

سیر به مقدار کم

نمک و فلفل و ادویه به اندازه کافی

دستور پخت:

گام اول: ابتدا کره را در یک ظرف گود مناسب ریخته و به مدت ۳۰ ثانیه با قدرت ۱۰۰% داخل مایکروفر قرار دهید. سپس سیر، پیاز، فلفل دلمه ای سبز و قرمز را داخل کره ریخته، با درب به مدت ۵ دقیقه با قدرت ۱۰۰% داخل مایکروفر بگذارید. مرغ آغشته به ادویه را به مخلوط اضافه کنید و آب گوجه فرنگی، رب گوجه فرنگی، قارچ، نمک و فلفل روی آن بریزید.

گام دوم: درب ظرف را گذاشته و به مدت ۱۵ دقیقه با قدرت ۱۰۰% داخل دستگاه مایکروفر قرار دهید. در این مرحله، ذرت را به مواد اضافه کرده، مجدداً ظرف را با درب به مدت ۳ دقیقه با قدرت ۱۰۰% داخل مایکروفر بگذارید. حالا ظرف را از دستگاه مایکروفر بیرون آورده و مرغ را از آن خارج کنید. خامه را درون ظرف بریزید و با سس مخلوط نمایید. سپس مرغ را مجدداً داخل ظرف برگردانده، روی آن را جعفری خرد شده بپاشید.

3/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا