خوراک ماکارونی

دستور پخت رولت ماکارونی خوشطعم

سلام به دوستداران آشپزی. امروز شما را با یک روش دیگر پخت ماکارونی آشنا میکنیم که میتواند یک غذای لذیذ و عالی برای خانواده و دوستان شما باشد تا در کنار یکدیگر از این غذا لذت ببرید. پخت رولت ماکارونی روش های مختلفی دارد که امروز شما را با محبوب ترین روش آن آشنا میکنیم. در این روش از گوشت استفاده شده است که طعم بهتری به غذا میدهد و آن را خاص تر میکند. همچنین ما از قارچ، فلفل دلمه ای و جعفری نیز استفاده کرده ایم که هر کدام به نوبه ی خود، طعم بهتری به ماکارونی داده اند. برای آشنایی بیشتر با این غذا، مقاله ی آشپزی ما را دنبال کنید.

طرز تهیه ی رولت ماکارونی خوشمزه

طرز تهیه ی رولت ماکارونی

مواد لازم:

نیم کیلو گوشت چرخ کرده

نصف بسته ماکارونی

2 عدد پیاز

2 قاشق رب گوجه فرنگی

120 گرم قارچ

1 عدد فلفل سبز دلمه ای

1/2 فنجان جعفر خرد شده

نمک و فلفل و روغن به مقدار لازم

4 لیمو ترش

گام اول: یک پیاز خرد شده و فلفل را در مقداری روغن تفتدهید. یک قاشق رب گوجه فرنگی را با کمی نمک در یک لیوان آب حل کرده و داخل قارچ پخته تا چند جوش بخورد و نرم شود. ماکارونی را پخته و با مایه قترچ مخلوط کنید.

گام دوم: یک پیاز دیگر را نیز خرد کرده و با گوشت و کمی نمک و فلفل ورز داده تا حالت چسبندگی پیدا کند. یک ورقه کاغذ فویل روی میز پهن کرده و گوشت را وسط آن به شکل مستطیل به ضخامت 2 سانتی متر پهن کرده و مخلوط ماکارونی و قارچرا روی گوشت بریزید و سپس مانند لوله آن را بپیچید و دو سر آن را جمع کرده به هم بچسبانید و در یک ماهیتابه که گنجایش آن را داشته باشد قرار دهید و کاغذ را از زیر آن بکشید.

گام سوم: بقیه ی رب گوجه فرنگی را با جعفری خرد شده و مقداری روغن و یک لیوان آب گرم مخلوط کرده و در اطراف رولت ریخته و بگذارید با حرارت ملایم مغز پخت شود. بعد از نیم ساعت رولت را بچرخانید تا طرف دیگر نیز بپزد. سپس آن را در دیس کشیده و با حلقه های لیمو ترش تزئین کنید.

2.9/5 - (7 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا