آشپزی مایکروفر | آشپزی ماکروویوغذاهای اصلی

طرز تهیه ی لازانیا

سلام به دوستداران آشپزی و لازانیا. امروز شما را با یک دستور پخت جدید و متفاوت غذا آشنا میکنیم. و آن طرز تهیه ی لازانیا میباشد. لازانیا یکی از 50 غذای برتر جهان میباشد که در بیشتر کشور ها تهیه و سرو میشود. این غذا با پنیر، گوشت چرخ کرده و قارچ تهیه میشود که طعم خاصی به آن میدهد. همچنین با به این نکته اشاره کنم که برای تهیه و درست کردن لازانیا، از مایکروفر استفاده کرده ایم. برای آشنایی یشتر با طرز تهیه ی این غذای لذیذ و بسیا خوشمزه و ساده، مقاله ی آشپزی ما را دنبال کنید.

طرز تهیه ی لازانیا به روش خانگی

طرز تهیه ی لازانیا

مواد لازم:

یک بسته لازانیا

۳۰۰ گرم گوشت چرخ کرده

یک بسته پنیر پیتزا رنده شده

به اندازه کافی سس گوجه فرنگی

۲ قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی

۳ قاشق غذاخوری پیاز داغ

سه عدد فلفل سبز دلمه های متوسط

یک بسته کوچک قارچ

۲ لیتر آب

نمک و فلفل به اندازه کافی

یک دوم قاشق چای خوری زعفران

۲۵ گرم کره

یک قاشق غذاخوری روغن مایع

طرز تهیه مایه ی گوشت:

گام اول: گوشت چرخ کرده، فلفل دلمه ای، قارچ، پیاز داغ، نمک و فلفل را مخلوط کرده و آن را به مدت ۱۰ دقیقه با قدرت ۱۰۰% داخل مایکروفر قرار دهید. سپس مقداری از رب گوجه فرنگی را در ظرف دیگری با آب جوش حل کرده و زعفران و کره را به آن اضافه نمایید. روی ظرف را پوشانده و به مدت ۲ دقیقه در دستگاه مایکروفر قرار دهید.

گام دوم: سپس آن را به مایع فوق اضافه کرده و مجدداً روی آن را بپوشانید و به مدت ۵ دقیقه با قدرت ۱۰۰% داخل مایکروفر بگذارید.

آموزش تهیه لازانیا:

گام اول: آب را داخل یک ظرف مناسب ریخته و به مدت ۱۰ دقیقه با قدرت ۱۰۰% داخل مایکروفر قرار دهید تا آب جوش آید. سپس روغن مایع و نمک را به آن اضافه کنید و ورقه های لازانیا را داخل آن قرار دهید و ظرف را به مدت ۶ دقیقه با قدرت ۱۰۰% داخل دستگاه مایکروفر بگذارید. بعد آن را آبکش نمایید.

گام دوم: یک تابه مناسب انتخاب کرده و یک لایه از ورقه های لازانیا را داخل آن قرار داده و روی آن را مقداری سس گوجه فرنگی بریزید و یک لایه گوشت و یک لایه پنیر اضافه کنید. اکنون می توانید لایه ها را تکرار کنید. درب ظرف را گذاشته و آن را به مدت ۵ دقیقه با قدرت ۱۰۰% داخل مایکروفر قرار دهید. سپس درب ظرف را بردارید و مجدداً به مدت ۵ دقیقه با قدرت ۱۰۰% داخل مایکروفر بگذارید. لذت ببرید.

4.7/5 - (9 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا