تازه های نکات آشپزیتازه های نکات شیرینی پزیغذاهای اصلی

نکات لازم برای آشپزی با مایکروفر

سلام به دوستداران آشپزی. آشپزی به روش ها و راه های متفاوتی صورت میگیرد که یکی از آنها پخت و پز در در مایکروفر است. از جایی که بیشتر ما ها در خانه از مایکروفر استفاده میکنیم، مهم است که نکات استفاده از این دستگاه را نیز بدانیم. برای همین تصمیم گریفتیم تا شما را با چند نکته ی مهم آشنا کنیم. برای آشنایی با نکات لازم برای آشپزی با مایکروفر ، مقاله ی آشپزی ما را دنبال کنید.

آشنایی با نکات لازم برای آشپزی با مایکروفر

نکات لازم برای آشپزی با مایکروفر

1. برای پخت غذا در این دستگاه، باید امواج مایکروفر به راحتی از ظرف غذا عبور کرده و جذب ماده غذایی شود. بنابراین در انتخاب ظرف آشپزی باید دقت لازم به عمل آید. تعدادی از ظروف مناسب برای آشپزی در ماکروفر: ظروف پیرکس، چینی، سرامیک با لعاب برای پختن غذا و ظروف یکبار مصرف پلاستیکی و پارچ های شیشه ای برای گرم کردن غذا.

2. پوشاندن مواد غذایی زمان پخت را کوتاه‌ تر می‌کند زیرا بخار آب به طور کامل خارج نشده و عمل پخت یا گرم کردن را تسریع می‌کند. برای این کار می‌توان از درب ظروفی که جنس آنها قابل استفاده در دستگاه مایکروفر است. یک بشقاب چینی و یا روکش نایلونی محافظ غذا یا همان سلفون استفاده کرد.

3. اصولاً پخت و پز با مایکروفر بر اساس دو عامل اصلی قدرت و زمان صورت می‌گیرد هر چه قدرت بالاتری را انتخاب کنید غذا در زمان کمتری آماده می‌شود.

4. بدون قرار دادن مواد غذایی در مایکروفر دستگاه را روشن نکنید.

5. هنگام پخت و پز با مایکروفر چند بار به آن سر بزنید و مطمئن شوید زمان انتخابی‌تان صحیح بوده تا غذا نسوزد.

6. توصیه می شود مواد غذایی دارای پوسته از قبیل سوسیس، گوجه فرنگی، سیب زمینی و… که به صورت درسته می‌خواهید بپزید را، با یک جسم نوک تیز مثل چنگال از چند نقطه سوراخ کنید. این امر مانع ترکیدن آنها می گردد. ضمناً مایکروفر نیز کثیف نمی شود.

3.7/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا