غذاهای اصلیکیک و شیرینی

طرز تهیه ی کیک اسفنجی لیمویی محبوب

سلام به دوستداران آشپزی و انواع کیک. امروز شما را با یک کیک محبوب و بسیار لذیذ و خوشمزه آشنا میکنیم و آن کیک اسفنجی لیمویی میباشد. این کیک، یک طعم لیمویی دلچسب دارد که آن را برای خوردن با چای و یا قهوه مناسب کرده است. همچنین حالت اسفنجی آن باعث داشتن حسی متفاوت از نظر بافت و طعم میشود. برای تزئین این کیک میتوانید از برش های لیمو، خامه، خامه ی لیمویی و یا از میوه های دیگر بر روی کیک استفاده کنید و رنگ و روی بیشتری ببخشید. برای آشنایی با دستور پخت این دسر و میان وعده ی لذیذ، مقاله ی آشپزی ما را دنبال کنید.

طرز تهیه ی کیک اسفنجی لیمویی محبوب و لذیذ

مواد لازم:

طرز تهیه ی کیک اسفنجی لیمویی محبوب و لذیذ

7 سفیده ی تخم مرغ

1/4 فنجان شکر قهوه ای

1/4 فنجان فروکتوز (شکر میوه)

1/2 قاشق چایخوری نمک

4 زرده تخم مرغ

1/4 فنجان شکر قهوه ای

1/4 فنجان فروکتوز (شکر میوه)

3/4 فنجان آرد همه منظوره

1/4 فنجان آب لیمو تازه

گام اول: فر را از قبل تا 350 درجه فارنهایت (175 درجه سانتیگراد) گرم کنید. یک قالب کیک 10 اینچی را چرب کرده و آرد بزنید. در یک کاسه بزرگ، سفیده ی تخم مرغ و نمک را با هم مخلوط کنید. با همزن برقی مخلوط بزنید تا نرم و خامه ای شوند. هم زدن را ادامه دهید و به تدریج 1/4 لیوان شکر قهوه ای و فروکتوز را اضافه کنید. سپس به هم زدن ادامه دهید تا زمانی که سفت و یکدست شوند.

گام دوم: در یک کاسه متوسط ​​، زرده تخم مرغ ، شکر قهوه ای و فروکتوز را با هم مخلوط کنید. با همزن برقی هم بزنید تا سفت و کم رنگ شود. به تدریج آب لیمو را اضافه کنید. از مخلوط کن جدا کرده و آرد را با دست اضافه کنید و با یک کاردک پلاستیکی به یک سمت هم بزنید. 1/3 سفیده تخم مرغ را درون مخلوط زرده ریخته و خوب مخلوط کنید، سپس مخلوط زرده باقی مانده را در سفیده تخم مرغ بریزید.

گام سوم: خمیر را به داخل قالب کیک آماده ریخته و به مدت 30 تا 45 دقیقه در فر از قبل گرم شده بپزید یا تا زمانی که یک خلال دندان در مرکز کیک فرو کنید و تمیز بیرون آید. بعد از پخت اجازه دهید کیک به مدت 10 دقیقه در قالب خنک شود سپس روی قفسه سیمی قرار دهید تا کاملاً خنک شود.

4.5/5 - (6 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا