غذاهای اصلیکیک و شیرینی

طرز تهیه ی کیک زعفرانی مجلسی خوشمزه

سلام به دوستداران آشپزی و انواع کیک. کیک در سراسر جهان محبوبیت و طرفداران بسیاری دارد که به انواع مختلف و با روش‌های مختلف نیز تهیه می‌شود و همچنین بعضی کشورها با اضافه کردن بعضی مواد برای تهیه کیک یا هر نوع غذای دیگر یک طعم خاص آن کشور را به آن اضافه می کنند. برای مثال ایران که با اضافه کردن زعفران به کیک آن را به طعم ایرانی می کند. همان‌طور گفتیم ایرانی‌ها با اضافه کردن زعفرانی این کار را انجام می‌دهند و کیک زعفرانی را تهیه می‌کنند این که می تواند یک دسر بسیار لذیذ و یا یک کیک برای خوردن با قهوه و یا چای باشد. شما می توانید این کیک را به راحتی در منزل تهیه کرده و کنار دوستان و خانواده از لذت ببرید. برای آشنایی بیشتر با طرز تهیه این کیک لذیذ و خوشمزه، مقاله آشپزی ما را دنبال کنید.

طرز تهیه ی کیک زعفرانی مجلسی در خانه

دستور پخت کیک زعفرانی در خانه

مواد لازم:

۱۲۰ گرم کره یا روغن

یک و یک دوم لیوان شکر

یک و یک چهارم لیوان شیر

۲ لیوان آرد الک شده

۴ قاشق چای خوری بکینگ پودر

یک دوم قاشق چای خوری وانیل

یک قاشق چای خوری زعفران حل شده در آب

۳ عدد تخم مرغ

دستور پخت:

گام اول: ابتدا تخم مرغ ها را شکسته و خوب هم بزنید. بعد شکر و وانیل و روغن یا کره را به ترتیب به مواد اضافه نمایید. سپس شیر، زعفران و در مرحله آخر نیز بیکینگ پودر و آرد را کم کم به مایع اضافه کرده و آن را هم بزنید تا صاف و یکدست شود.

گام دوم: ممکن است شما مایل باشید کیک پخته شده را قبل از سرو کردن به ظرف دیگری منتقل کنید، بنابراین لازم است که به نحوه آماده شود که این کار را راحت تر بتوان انجام داد. فقط کافی است تمام بدنه داخلی و کف ظرف را با سلفون بپوشانید. سپس مایع کیک را داخل ظرف بریزید و آن را بدون درب داخل مایکروویو قرار دهید. چون پخت کیک دو مرحله دارد که بدون وقفه پشت سرهم باید انجام شود.

گام سوم: یعنی بین دو مرحله نیازی به باز کردن درب دستگاه نیست. پس می‌توان با استفاده از قابلیت پخت چند مرحله ای دستگاه، هر دو مرحله پخت را یکجا برنامه ریزی کرد. به این ترتیب که مرحله اول مدت شش دقیقه با قدرت ۱۰۰%، مرحله دوم مدت شش دقیقه با قدرت ۷۰ درصد. با شنیدن صدای بوق کیک آماده است و پس از سرد شدن می توانید آن را تزئین کنید و لذت ببرید.

4.8/5 - (305 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا