انواع کیک و کیک بستنیکیک و شیرینی

طرز تهیه ی کیک و بستنی مخصوص تولد

سلام به دوستداران آشپزی و انواع کیک. امروز شما را با طرز تهیه کیک با بستنی مخصوص تولد آشنا می کنیم. این کیک می تواند یک کیک بسیار مناسب و همه پسند برای یک جشن تولد باشد. همچنین می توانید اگر برای کودکان سر می کنید، از نقل های رنگی و تزئین های دیگر استفاده کنید که کودکان از خوردن این کیک لذیذ و خوشمزه در کنار دوستان و هم سن های خود لذت ببرند. همچنین می توانید از هر نوع طعم بستنی که دوست دارید استفاده کنید ولی ما امروز از بستنی توت فرنگی، وانیلی و کاکائویی استفاده کرده ایم. همچنین می توانید با توجه به طعم بستنی خود میوه ها و یا شکلات های مورد نظر خود را در هر لایه قرار دهید. برای آشنایی بیشتر با این بسیار لذیذ و خوشمزه برای تولد مقاله آشپزی ما را دنبال کنید.

طرز تهیه کیک تولد خانگی خوشمزه بهمراه بستنی

طرز تهیه ی کیک و بستنی مخصوص تولد

مواد لازم:

۶ قاشق سوپخوری آرد

یک پیمانه پودر قند

سه عدد تخم مرغ

۱۲۵ گرم کره

یک قاشق مرباخوری بیکینگ پودر

مواد پرکننده:

۲۵۰ گرم بستنی وانیلی

۲۵۰ گرم بستنی توت فرنگی

۲۵۰ گرم بستنی کاکائویی

گام اول: کره و پودر قند و تخم مرغ را در یک ظرف بریزید و آنقدر بزنید تا کمرنگ گردد. آرد و بیکینگ پودر را کم کم داخل تخم مرغ ریخته و به هم میزنید تا یکدست شود. سپس مایه کیک را در قالب چرب شده ریخته و روی آن را صاف کنید و در قسمت وسط فر با حرارت ۱۸۰ درجه به مدت یک ساعت قرار دهید تا روی آن طلایی شده و پف کند.

گام دوم: بعد که کاملا پخت، آن را از فر خارج نموده و بعد از سرد شدن از قالب خارج کنید و با یک چاقوی تیز به طور افقی آن را به سه لایه مساوی ببرید. روی لایه زیری کیک بستنی توت فرنگی به صورت یک لایه بمالید و یکی دیگر از لایه ها را روی آن قرار دهید و با کف دست آن را فشار بدهید تا به هم بچسبد.

گام سوم: سپس بستنی وانیلی و کاکائویی را مخلوط کرده و روی لایه دوم به طور یکنواخت پخش کنید. آنگاه لایه سوم را روی آن قرار داده و به مدت سه ساعت در فریزر قرار دهید تا بستنی وسط بسته شود. بعد کیک را از فریزر خارج نموده و روی آن را با خامه زده شده و فرم گرفته تزیین کنید و در ظرف مناسب قرار دهید.

4.4/5 - (5 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا