تازه های خواص مواد غذاییغذاهای اصلیگیاهان دارویی | خواص گیاهان دارویی

خواص جعفری

جعفری طبیعتی گرم دارد. این سبزی دارای ویتامین های C و B2 می باشد. دارای مواد معدنی همچون آهن، کلسیم، منیزیم، پتاسیم، سدیم، گوگرد، کاروتن، پروتئین، چربی و کلروفیل می‌باشد. برای آشنایی با خواص بیشتر جعفری، مقاله ی آشپزی ما را دنبال کنید.

خواص جعفری

خواص جعفری

خواص درمانی آن عبارتند از پاک کننده خون و کبد و کلیه ها و مجاری ادراری، اشتها آور، تقویت کننده معده، منبسط کننده عروق، نرم کننده سینه، مقوی، ادرارآور، خلط آور، بادشکن، ملین، تقویت پوست و مو، افزایش جریان خون در مخاط ها و دستگاه گوارش و هم باز کننده قاعدگی، ضد عفونی کننده دستگاه گوارش و گردش خون، از بین برنده چاقی مفرط، نوشیدن یک قاشق مرباخوری عصاره جعفری در صبح ناشتا کلیه و عفونت های مجاری ادراری و حتی سوزناک را از بین میبرد، از دم جعفری برای درمان یبوست نوزادان به صورت شیاف استفاده می شود.

جوشانده ریشه جعفری برای ورم دست و پا و صورت و زردی و سنگ های مجاری ادراری مفید است. تخم جعفری تب بر و منظم کننده قاعدگی ماهانه میشود. جعفری از ابتلای بدن به سرطان جلوگیری می کند. دم کرده جعفری برای رفع گرفتگی صدا و دل درد های فصلی مفید است. شیره جعفری برای غدد آدرنالین و تیروئید و حفظ سلامت دستگاه گوارش و ادراری کمک به نارسایی‌های کلیه مفید است.

له شده برگهای جعفری از ورم محل نیش زدگی حشرات جلوگیری و زخم آنها را درمان می کند. برگ خرد شده جعفری جهت کوفتگی و خون مردگی مفید است. اگر برگ خرد شده جعفری را روی پستان زنان شیرده که شیر آنها بند آمده بگذارند، خیلی سریع شیر آن ها جریان می یابد.

شستشو با جوشانده جعفری برای روشن شدن رنگ پوست صورت و از بین بردن جوش های ریز و قرمز پوست در صبح و شب مفید است. اگر جعفری را خرد کرده و در شیر گرم پخته و صبح ناشتا میل کنید برای گرفتگی صدا مفید است.

4/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا