تازه های خواص مواد غذاییگیاهان دارویی | خواص گیاهان دارویی

آشنایی باخواص و فواید پیاز

طبیعت پیاز سرد است. پیاز خام دارای ویتامین های A ،B، C می باشد. املاح معدنی پیاز عبارت اند از گوگرد، آهن، فسفر، پتاسیم، سدیم، ید، کلسیم نیترات، صمغ، موم و دیاستاز. برای آشنایی باخواص و فواید پیاز، مقاله ی ما را در سایت آشپزی ها دنبال کنید.

فواید و خواص پیاز

آشنایی باخواص و فواید پیاز

خواص درمانی:

افزایش دهنده نیروی حیاتی و جنسی، دافع سنگ کلیه، افزایش دهنده آنزیم های معده، تصفیه خون، کاهش فشار خون، دفع سموم، از بین بردن بیخوابی و سرطان و میگرن، درمان ورم کلیه و کبد و عضله قلب و بیماری دیابت، محکم کننده لثه، روشن کننده پوست بدن، ضدعفونی کننده خون و شش ها، برطرف کننده آسم و گلودرد، برونشیت و گریپ، افزایش شیر مادران شیرده، تقویت کننده غده اشکی.

جلوگیری از لخته شدن خون در رگ های قلبی و مغزی، رفع خستگی فکری و جسمی، جلوگیری از بیماری‌های مفصلی و سرماخوردگی، برطرف کننده مشکلات تاخیر در دوران قاعدگی، اشتها آور، دفع خلط، کاهش دهنده قند خون، جلوگیری از نفخ شکم، موثر در رشد مو و ناخن، رفع سرفه خشک، دفع ادرار و یبوست، رفع ناراحتی های گوش و چاقی، درمان کوه گرفتگی و خون دماغ شدن، جلوگیری از سخت شدن دیواره رگها و فشار خون.

خواص دیگر پیاز:

اگر پیاز را با شیر بپزید برای قولنج و دردهای شکم مفید است. مالیدن آب پیاز برای جوشهای ریز زیر پوست مفید است. نوشیدن آب پیاز برای انگل ها و تخمیرهای روده مفید است. پیاز خام برای رفع ناراحتی‌های حاصل از آشامیدن آب‌های مختلف در مسافرت ها و جلوگیری از ناراحتی‌های ناشی از هوای آلوده مفید است. آب پیاز برای ترک خوردگی پوست دست مفید است.

گذاشتن پنبه آغشته به آب پیاز روی محل نیش خوردگی زنبور و مگس مفید است و مصرف پیاز پخته شده با گوشت چرب نیروی مرد و زن را افزایش می دهد. مصرف پیاز پخته شده با سرکه برای تقویت دستگاه گوارش زردی و ورم طحال و استفراغ صفراوی مفید است. برای برطرف کردن بوی پیاز، بعد از مصرف می توان یک گردو یا چند باقلا را جوید و مدتی در دهان نگه داشت. زیاده روی در خوردن پیاز موجب تشنگی، استفراغ، تیرگی چهره و حتی فراموشی می شود.

مصرف زیاد پیاز برای کسانی که معده و روده ضعیف دارند مضر است. مصرف زیاد پیاز برای کسانی که دارای ناراحتی پوستی کبدی و یا سابقه خونریزی هستند مضر است. لایه های نازک درونی پیاز دیر هضم هستند و اسیدیته معده را افزایش می دهند و برای کسانی که سوء هاضمه دارند مضر است. اگر با آب پیاز روی کاغذ بنویسید نامرئی می شود همین که آن را گرم کنید کلمات ظاهر می گردند.

به این مطلب امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا