غذاهای اصلیغذاهای گوشتی

طرز تهیه ی رولت گوشت با خلال پسته و بادام

سلام به دوستداران آشپزی. امروز شما را با یک غذا بسیار لذیذ که از گوشت، تخم مرغ، خلال بادام و پسته و گردو تهیه شده است آشنا کنیم. این غذا در سراسر دنیا به رولت گوشت معروف است. اما در ایران به دلیل اضافه کردن کمی دستور و طعم ایرانی، به طرز تهیه ی رولت گوشت با خلال پسته و بادام معروف است. همچنین این غذا برای کسانی که گوشت قرمز نمی خورند، میتواند یک غذای مناسب باشد. چون میتوان این رولت را با گوشت مرغ نیز تهیه نمود و لذت برد. در روش تهیه رولت با گوشت مرغ، از سینه ی مرغ چرخ کرده استفاده میشود. که آن نیز در نوبه ی طعم لذیذ و خاصی دارد. برای آشنایی با دستور پخت این رولت لذیذ و خوشمزه، مقاله ی آشپزی ما را دنبال کنید.

طرز تهیه ی رولت گوشت با خلال پسته و بادام به روش خانگی.

طرز تهیه ی رولت گوشت با خلال پسته و بادام مجلسی در خانه

مواد لازم:

1 کیلوگرم گوشت چرخ کرده

شیر به میزان لازم

۲ عدد تخم مرغ

1 عدد پیاز درشت

آرد سوخاری به میزان لازم

۳ الی ۴ ورق نان تست

روغن زیتون به مقدار لازم

1 قاشق چای خوری زعفران

نمک و فلفل به مقدار لازم

مواد لازم برای وسط رولت:

3 عدد تخم مرغ

1 قاشق غذاخوری روغن

۵۰ گرم مغز گردو

زرشک، خلال بادام و خلال پسته به میزان لازم

جعفری خرد شده به مقدار لازم

دستور پخت:

گام اول: ابتدا نان تست را درون کمی شیر ریخته تا نرم شود. سپس آن را آبکش کرده و خمیر حاصله را با گوشت، پیاز، تخم مرغ، نمک و فلفل مخلوط کرده و خوب ورز دهید. اگر مایه شل بود کمی آرد سوخاری به آن اضافه کنید. سپس زعفران حل شده در آب را نیز به مواد اضافه کرده و با هم مخلوط نمایید.

گام دوم: در این مرحله برای تهیه خاگینه وسط رولت، تخم مرغ های مربوط به این قسمت را شکسته و با هم مخلوط کنید. کمی زعفران به آن بیفزایید. روغن را در یک ظرف مناسب ریخته و به مدت ۳۰ ثانیه با قدرت ۱۰۰ درصد در مایکروفر قرار دهید. سپس مخلوط را در ظرف ریخته و آن را به مدت ۳ دقیقه با قدرت ۱۰۰% داخل دستگاه قرار دهید.

گام سوم: در این مرحله ظرف را بیرون آورده و خاگینه را پشت و رو کنید و مجدداً دو دقیقه با قدرت ۱۰۰% داخل مایکروفر قرار دهید. (برای تهیه خاگینه ظرف نیاز به درب ندارد). حالا یک کاغذ آلومینیومی را باز کرده و روی آن را آرد سوخاری بپاشید. گوشت را روی آن پهن کنید و خاگینه را وسط گوشت ریخته، روی آن گردو خرد شده، زرشک، خلال بادام، خلال پسته، اگر میخواهید همانند تصویر تخم مرغ آب پز و جعفری بریزید.

گام چهارم: با کمک کاغذ آلومینیومی گوشت را به صورت استوانه ای بپیچید و اطراف گوشت را خوب محکم کنید. بعد ظرف را چرب کرده، رولت را داخل آن بگذارید (بدون کاغذ آلومینیومی) روی آن را کمی زیتون بریزید و با قدرت ۷۰ درصد به مدت ۲۰ دقیقه با درب، داخل مایکروفر قرار دهید. این رولت را می توانید با سس میل نمایید.

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا