انواع پلو و چلوغذاهای گوشتی

طرز تهیه ی ته چین بره

سلام به دوست دارن آشپزی. امروز شما را با طرز تهیه ی یکی از محبوب ترین و لذیذ ترین غذاهای اصیل ایرانی آشنا میکنیم. امروز شما را با طرز تهیه ی ته چین بره آشنا میکنیم. این غذا یکی از غذا های اصیل ایرانی میباشد که در همه جای ایران تهیه و سرو میشود. همچنین این غذا با مرغ نیز تهیه و سرو میشود. شما میتوانید برای تزئین غذا، از خلال بادام و پسته استفاده کنید. برای آشنایی بیشتر با دستور پخت این غذای لذیذ و اصیل ایرانی، مقاله ی آشپزی ما را دنبال کنید.

طرز تهیه ی ته چین بره

طرز تهیه ی ته چین بره

مواد لازم:

500 گرم برنج

800 گرم گوشت بره

1 قاشق مربا خوری زعفران ساییده

2 عدد تخم مرغ

2 لیوان ماست

نمک، فلفل، روغن به مقدار لازم

1 عدد پیاز

دستور پخت:

گام اول: گوشت را شسته و با یک پیاز خرد شده کمی نمک روی حرارت ملایم گذاشته تا پخته شود. ماست را در یک کیسه ی سفید و تمیز ریخته تا آب آن برود.

گام دوم: سپس ماست را در یک ظرف ریخته مقداری زعفران آب گرفته شده و تخم مرغ ها را به آن اضافه کنید و با قاشق چوبی خوب بهم بزنید و کمی نمک و فلفل هم به آن اضافه کنید. قطعات گوشت پخته را به ماست اغشته کنید.

گام سوم: برنج را با آب و نمک پخته و آبکش کنید. در یک قابلمه ی نسوز مقداری آب و روغن بریزید و یک سوم برنج را ته قابلمه بریزید. قطعات گوشت را با ماست روی برنج بچینید.

گام چهارم: در این مرحله 1/3 دیگر برنج را روی آن بریزید و بقیه ی ماست را روی برنج ریخته و باقیمانده ی برنج را روی آن بریزید و آبگوشت را صاف کرده و با روغن روی برنج ریخته و دم کگنید. موقع کشیدن و سرو کردن، آن را روی یک دیس گرد وارونه کنید.

3.7/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا