غذاهای اصلیغذاهای فست فود

طرز تهیه ی پیتزا گوجه فرنگی

سلام به دوستداران آشپزی. از جایی که پیتزا طرفداران و محبوبیت بسیاری دارد، تصمیم گرفتیم شما را با یک پیتزای متفاوت به‌‌ نام، پیتزا گوجه فرنگی آشنا کنیم. اصلیت پیتزا به ایتالیا بر می‌گردد که بیشتر مواقع به شکل گرد می باشد ولی ممکن است به شکل های مختلف مانند مربع و مستطیل نیز تهیه شوند. این پیتزاها اولین بار در ایتالیا پخته شدند که بیشتر پیتزای گوجه فرنگی و پیتزای پنیر محبوبیت داشتند و در ایتالیا پخته میشد. اما امروزه تنوع و تاپینگ های مختلفی به پیتزا اضافه شده. برای مثال پیتزای موز، پیتزا پرونی، پیتزای آناناس، پیتزا های گیاهی که برای گیاهخواران است و هزاران تاپینگ دیگر. برای آشنایی بیشتر با طرز تهیه این پیتزا لذیذ، مقاله آشپزی ما را دنبال کنید.

طرز تهیه ی پیتزا گوجه فرنگی در منزل

طرز تهیه ی پیتزا گوجه فرنگی

مواد لازم:

دو عدد گوجه فرنگی

یک عدد فلفل دلمه ای

۱۰ عدد قارچ

سه قاشق غذاخوری رب گوجه فرنگی

۲۵۰ گرم کالباس

یک قاشق سوپ خوری پودر آویشن

یک قالب پنیر پیتزای متوسط

یک دوم قاشق چای خوری فلفل سیاه

مواد لازم برای تهیه خمیر پیتزا

۷۵۰ گرم آرد یک قاشق چای خوری نمک

یک عدد تخم‌مرغ

یک دوم لیوان شیر

یک دوم لیوان آب

یک قاشق چایخوری خمیر مایه

دستور پخت:

گام اول: تخم مرغ ها را هم بزنید و شیر و آب را به آن اضافه کنید و در صورت تمایل می توانید به جای آب، شیر استفاده کنید. خمیر مایه را به مواد اضافه کنید و کم کم مایه را به آرد اضافه می کنیم و مرتب هم می زنیم تا آرد گلوله نشود. (این مایه شل است) کف ظرف مورد نظر را چرب کنید و از این مایع داخل ظرف بریزید. به طوری که لایه کف نازک ظرف را بپوشاند.

گام دوم: به مدت ۱۰ دقیقه، در حرارت ۲۰۰ درجه می گذاریم تا خوب خشک شود. نکته لازم به ذکر این می باشد که می توانید از خمیرهای آماده پیتزا و یا خمیر های نان استفاده کنید. این به سلیقه شما بستگی دارد. در این فاصله، باید مواد پیتزا را آماده کنیم. رب گوجه فرنگی را در آب حل کنید و آویشن و فلفل سیاه را به آن اضافه کنید. پوست گوجه فرنگی ها را گرفته و به قطعات ریز خرد می کنید.

گام سوم: کالباس و فلفل سبز دلمه ای را نیز همانند قطعات گوجه‌فرنگی خرد کنید. قارچ ها را نیز خرد کرده همراه با پنیر پیتزا که رنده شده است کنار می گذاریم. خمیر شما که آماده شد از ظرف جدایش نکنید و اگر ظرف مناسب دیگری در نظر دارید حتما آن را چرب کنید. آنگاه خمیر را به آن منتقل کنید. ابتدا رب آب گوجه فرنگی آماده شده را روی خمیر میریزید به ترتیب گوجه فرنگی خرد شده، کالباس، فلفل سبز، قارچ و در نهایت پنیر پیتزا را می افزاییم و به مدت ۳۰ دقیقه در درجه حرارت ۲۰۰ گذاشته تا آماده شود. بعد از پخت، بلافاصله سرو کنید.

4.7/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا