غذاهای اصلیکیک و شیرینی

طرز تهیه ی کیک ماست و لیمو

سلام به دوستداران آشپزی و انواع کیک . امروز شما را با طرز تهیه ی کیک ماست و لیمو همراهی میکنیم.یک کیک متفاوت و بسیار لذیذ که صبحانه و میان وعده شما را متنوع میکند.شما میتوانید این کیک را خالی و یا با انواع مربا ، شکلات صبحانه و کره سرو کنید.این کیک به دلیل داشتن ماست،نسبت به سایر کیک ها لطیف تر است.و به دلیل وجود پوست لیمو،طعمی دلنشین تری پیدا کرده است.اگر به این کیک بسیار لذیذ و متنوع علاقه دارید،مقاله ی آشپزی ما را دنبال کنید.

طرز تهیه ی کیک ماست و لیمو

مواد لازم:

+ 1 و 1/2 فنجان آرد همه منظوره

+ 2 قاشق چایخوری بیکینگ پودر

+ 1/2 قاشق چایخوری نمک

+ 1 فنجان ماست

+ 1 و 1/3 فنجان شکر

+ 3 تخم مرغ بزرگ

+ 2 قاشق چایخوری پوست لیمو رنده شده (2 لیمو)

+ 1/2 قاشق چایخوری عصاره وانیل

+ 1/2 فنجان روغن

+ 1/3 لیوان آب لیمو تازه

گام اول: فر را با دمای 350 درجه فارنهایت گرم کنید. یک قالب نان را چرب کنید. قسمت زیرین را با کاغذ روغنی بپوشانید. قالب را چرب کرده و آرد بزنید.

گام دوم: آرد ، بیکینگ پودر ، و نمک را در 1 کاسه بریزید و مخلوط کنید. در یک کاسه دیگر ، ماست ، 1 فنجان شکر ، تخم مرغ ، پوست لیمو ، و وانیل را با هم مخلوط کنید.سپس به آرامی مواد خشک را درون مواد تر اضافه کنید. با استفاده از یک قاشق ، روغن را در خمیر بپیچانید و مطمئن شوید که همه آن در ترکیب باشد.

گام سوم: خمیر را در قالب آماده ریخته و حدود 50 دقیقه آن را بپزید ، یا تا زمانی که یک خلال دندان به داخلش فرو ببرید و تمیز بیرون آید.1/3 لیوان آب لیمو و 1/3 فنجان شکر را در یک قابلمه کوچک بریزید و روی شعله قرار دهید تا شکر حل شود و مخلوط صاف و شفاف شود.

گام چهارم: وقتی کیک پخته شد ، بگذارید 10 دقیقه در قالب خنک شود. در حالی که کیک هنوز گرم است ، مخلوط لیمو-شکر را روی کیک بریزید و بگذارید خیس شود.برای طعم بیشتر ، شکر و آب لیمو را مخلوط کرده و روی نان بریزید.

2/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا