غذاهای اصلیکیک و شیرینی

طرز تهیه ی کیک نارگیلی خوشمزه مناسب برای شب یلدا

سلام به دوستداران شیرینی پزی و انواع کیک. امروز شما را با یکی دیگر از لذیذ ترین کیک ها که برای انواع جشن و تولد مناسب است را آشنا میکنیم. این کیک، کیک نارگیلی نام دارد که در سراسر جهان تهیه و به انوان دسر و یا با چای سرو میشود که برای شب یلدا نیز مناسب است. برای تزئین این کیک میتوانید از انواع میوه ها و یا آجیل ها و یا فقط از پودر نارگیل و یا اگر دوست دارید، از نارگیل تکه تکه شده استفاده کنید. برای آشنایی با طرز تهیه ی کیک نارگیلی برای مناسب برای شب یلدا قاله ی آشپزی ما را دنبال کنید.

طرز تهیه ی کیک نارگیلی ویژه شب یلدا

طرز تهیه ی کیک نارگیلی خوشمزه مناسب برای شب یلدا

مواد لازم:

2 پیمانه آرد

4 عدد تخم مرغ

1 پیمانه پودر قند

1 قاشق مرباخوری بیکینگ پودر

1/2 لیوان شیر

1 پیمانه پودر نارگیل

200 گرم کره

300 گرم خامه

3 قاشق سوپ خوری پودر قند

3 قاشق سوپ خوری پودر نارگیل

دستور پخت:

گام اول: کره را با یک پیمانه پودر قند مخلوط میکنیم تا سفید شود. تخم مرغ ها را در ظرفی شکسته و کمی به هم میزنیم سپس آن را کم کم داخل مخلوط کره و پودر قند میریزیم. شیر را کم کم به مایه اضافه میکنیم و خوب مخلوط را هم میزنیم.

گام دوم: سپس بیکینگ پودر و 3 قاشق سوپ خوری پودر نارگیل را داخل مایه ریخته و به خوبی هم میزنیم تا صاف و یک دست شود آنگاه قالب را چرب کرده و مایه کیک را درون قالب ریخته و سطح آن را صاف میکنیم و 3 قاشق دیگر از پودر ارگیل را به طور یکنواخت بر روی مایه کیک ریخته و آن را به مدت 1 ساعت با حرارت 180 درجه در فر قرار داده تا کاملا پف کرده و طلایی شود.

گام سوم: بعد از پخت، از فر خازج نموده و بعد از سرد شدن از قالب بیرون میآوریم. خامه و پودر قند و بقیه ی نارگیل را در ظرفی که بر روی یخ قرار داده اید بزنید تا صاف و یک دست شود و فرم بگیرد. خامه ی زده شده را در قیف ریخته و روی کیک را بوسیله ی آن تزئین نموده و در یخچال قرار دهید تا کاملا خودش را بگیرد و آماده ی سرو شود.

5/5 - (7 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا