تازه های خواص مواد غذاییغذاهای اصلیگیاهان دارویی | خواص گیاهان دارویی

خواص دارویی لیمو

طبیعت لیمو سرد است. ویتامینهای لیمو: A , C. مواد معدنی لیمو: کلسیم، پتاسیم، اسید سیتریک، روبیدیم. خواص دارویی لیمو: ضد خارش و سوزش پوست و دستگاه تناسلی است. برای بیماری‌های عفونی و بخصوص سرماخوردگی، روماتیسم، کمر درد و شنهای کلیه و مثانه مفید است. برای آشنایی بیشتر با خواص دارویی لیمو ، مقاله ی آشپزی ما را دنبال کنید.

آشنایی با خواص دارویی لیمو

خواص دارویی لیمو

اسید اوریک خون را کاهش داده و آن را رقیق می سازد. دستگاه گوارش و دفع ادرار را ضد عفونی می کند و برای جوشهای صورت، دمل، آکنه و بیماری های پوستی و تبخال مفید است. خوردن آبلیمو عطش و تشنگی را فرو نشانده و وزن بدن را کاهش می دهد. اسهال را برطرف می سازد به علت وجود مواد رادیواکتیو در لیمو از پیری و کهولت جلوگیری کرده و رگهای بدن را تمیز می سازد.

برای کسانی که عرق نمی کنند، خوردن آبلیمو با عسل قبل از صبحانه مفید است. آب لیموترش خون را رقیق و زخم های گلو را بهبود بخشیده و خاصیت میکروب زدایی دارد و برای درمان دیفتری مفید است. اگر احساس می‌کنید در حال سرما خوردن هستید، در آن روز چند لیوان شربت آبلیمو بنوشید. مالیدن آب لیمو بر روی پوست برای تقویت و جلا دادن مفید است.

دیگر خواص لیمو:

مالیدن آب لیمو بر روی پوست سر و مو از ریزش موی سر جلوگیری می کند. نوشیدن آب لیمو حالت تهوع را برطرف می سازد. آبلیموی تازه تب روده را برطرف میسازد. آبلیمو باعث سهولت تنفس شده و ذات الریه را از بین می‌برد. جهت دفع سموم از بدن مانند سمبل ناشی از نیش خوردگی توسط حشرات و خزندگان، مقداری پنبه را با آبلیمو آغشته کرده و بر روی محل نیش زدگی قرار دهید.

آبلیمو درد های شکمی و کلیه ها و صفرا درمان نموده و برای واریس، اگزما، نیفوس، سرخک، آبله مرغان و مخملک مفید است. بیماری های مربوط به مغز و اعصاب با آبلیمو درمان میشود. کسانی که ناراحتی های گوارشی دارند باید از لیمو شیرین استفاده کنند.

آب لیمو خاصیت اکسیداسیون دارد و برای جلوگیری از فساد سریع مواد غذایی می توان به کار برد. تخمهای لیمو خاصیت کرم کشی دارند. لیموشیرین گلبول های سفید خون را تقویت کرده و در بهبود بسیاری از بیماری های ویروسی اثر قابل توجهی دارد. لیمو ملین بوده و صفرا اضافه بدن را دفع میکند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا